Humöret på topp efter en vända på station

Var inom brandstationen för att tvätta bilen med mitt yes diskmedel. Blev kvar där ett tag och pratade med de goa grabbarna.
Jag får se upp för en dag kommer de hit på fika. Undra vad grannarna säger när brandbilen parkerar utanför :o)
Hehe jag skulle hjälpa dem lite när de rullade tillbaka motorsprutorna efter golvtvätten. Precis när jag skulle sätta i kontakten för att ladda ryter B till precis jämnte mig. Kändes som att hjärtat hoppade ur kroppen och in igen. Tyckte B var jättekul. Hihi en dag ska han få tillbaka :o)

Ska snart ner igen till stationen. De ska öva med helikoptern (den jag åkte en gång). De har tyvärr tillräckligt med markörer så jag får nöja mig med att titta på denna gången. Så jag tänkte att jag kunde ta lite kort på den istället. Synd att jag inte hade min brors kamera för den kan man zooma mycket med.

Nu har jag inte många dagar kvar på antibiotikan.

Min bror fick igång hemtelefonen igår :o) Så nu kan man göra adressändring.
Påminn mig att skriva julkort oxå. Har fem st bara. Blir femte (eller sjätte?) året jag skickar till brandstationen. Tänk vad tiden går snabbt. Snart får man tänka på familj, villa, hund och volvo :oD Volvo är iförsig redan köpt men sedan räknas nog inte.

Dagens låt

Nähe till stationen för äventyr.

Kommentarer:
Postat av: Helena

Önskar dig en trevlig vecka !



Sen måste jag bara fråga den anonyma Om bloggen är så tråkig att läsa varför gör du det då ?

Det finns ju en uppsjö av bloggar !

2008-12-08 @ 09:40:40
Postat av: Brandkvinnan

Tack detsamma! :o)

Jo man har ju inte tvingat någon att läsa min blogg =o)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits