Elda i hus

Mitt gäng övade i ett hus idag som sedan ska eldas upp imorgon. Körde dit för att titta lite. Hade dubbla byxor, stor scarfs och mössa men frös lite mot slutet innan jag skulle köra till jobbet. Satt på en stege lite för jag blev trött av att stå.
Bilder lägger jag upp sen på eldningen.
De skulle grilla korv. Det var bara det att de glömt senap och ketchup. Och B skulle ha sin egna mat från brandstationen. Vem tror ni får rycka ut? =) Glad för att hjälpa till körde jag till stationen för att rensa deras kylskåp, värma maten och körde tillbaka till den stackars demolerade villan.
Blev erbjuden korv men var inte riktigt hungrig. Men det var bara för att jag nästan precis ätit frukost. För hungern har kommit tillbaka rätt bra :o)
Och så har jag tagit det lugnt dessa dagar. Var svårt när slangen skulle in i villan. Fick bita mig i läppen för att inte hjälpa till att dra. Tur att jag hade en jacka jag inte vill skita ner för då gjorde jag ingenting. Sen luktar den kanske rök men det är ju som parfym :o)

Sved i hjärtat i dubbel bemärkelse när jag tittade på. När rökdykarna gick in ville man bara hänga med in för att släcka branden. Men en sjuk rökdykare är ingen bra rökdykare. Så det var bara till att titta på, bli gladare av sällskapet och planera för att bli frisk. För när man är med gänget blir man mycket gladare :o)

Sitter på jobbet. Delar ut julklappar idag och blir trött bara av att resa på mig. Så jag svalde envisheten och ringde chefen. Ronden på två timmar i trappor och branta stegar låter som maraton i mina ögon.
Ev så får jag stanna hemma imorgon. De pengarna får svida. Hälsan är mycket viktigare än pengar, eller hur?

För att sammanfatta det hela är jag rätt stolt över mig själv att sätta stopp. Jag brukar strunta i kroppens signaler men nu får jag bannemig lyssna på den. Denna kropp ska man ju faktiskt ha livet ut.
Nu ska jag sitta här till klockan åtta då avlösning kommer. Hem och krypa upp i soffan med glass och choklad.
Imorgon ska jag till farbror doktorn som ska göra mig helt frisk :o) *hoppas jag*


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits