Heter numera Mimi

Redan tisdag. Väl? Dagarna flyter ihop tycker jag. Huvudsaken är att man vet när man ska jobba :o)

Gick upp 5.20. Grymt för kroppen tycker jag, då man älskar sovmornar. Imorgon börjar jag 16.30 iaf.

Vad har hänt sen sist. Jag har satt upp gardiner i vardagsrummet då jag äntligen hittat gardiner jag tycker är fina. Putsat fönster, satt upp tavlor, hallspegel, slinga bakom tvn så hyllan inte blir så mörk. Hmm..
Fixat med lägenheten med andra ord. Brorsan och pappa har kommit inom och hjälpt till. Systersonen Mathias har med kommit och hälsat på. Han har varit väldigt mostig dessa dagarna. När han hade sett en vinröd bil på stan sa han Mimi. På nåt sett blir Emelie Mimi :o)

Ringde till doktorn idag. Fick tid 16.00 idag. Har gett förkylningen en chans men den tog den inte så jag hoppas farbror doktorn kan hitta en kur så man blir frisk.

Fick en kommentar av Anonym om att jag var så negativ när jag skrev. Började titta lite vad jag skrivit. Jag må inte vara positiv genom hela bloggen men vad jag kan se är det minst en smajlis i varje inlägg...
Skulle jag vara jättepositiv hela tiden är det ju nåt som är fel, antingen ljuger jag för er eller så är jag väldigt lycklig lottad.
Så Anonym, jag kan inte tilltala alla i min blogg. Gillar man inte mig/bloggen så kan man fortsätta till nästa :o)

Om jag nu ska vara negativ så måste jag säga att detta vädret är så tråkigt. Jag vet inte hur ni har det resten av landet men här i Blekinge e det regn, grått, dimmigt och mörkt.
Men det bästa är att när jag slutar 14.06 är jag ledig 26 ½ timmar =)
Då ska jag putsa mer fönster, pynta adventsljusstaken, sätta upp adventsljusstake i fönstret (är nog den enda i Sverige som inte gjort det än), titta på Desperate Housewifes (äntligen man är hemma på kvällen), städa, lägga i kläder i trådback som brorsan satte ihop igår och så får jag inte glömma farbror doktorn.

Oj nu blev inlägget så där lagom långt och jobbigt att läsa...
Glad första advent + 2 dagar på er!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits