Inbrott

Sov knappt något inatt. Bara för att man skulle upp 5.20 så var man orolig. Dessutom pratade grannarna högt utanför trapphuset m.m. Såg något misstänkt igår eller var det bara jag som inbillade mig. Regnr är uppskrivet iaf...

Läste i tidningen varför poliserna cirkulerade hos mig iförgår. Inbrott i källare och vind... Jag ska titta om mina saker är kvar när jag kommer hem.

Tänkte bjuda brandmännen på fika imon men ändrades tvärt då jag ska hoppa in och jobba. Jaja lite mer pengar. Hoppas bara jag orkar med ronden på kvällen. Är lite lättare i bröstet men en bra bit kvar. 

6 ½  timmar kvar....

Ska köpa kakao idag för jag ska baka muffins i veckan. Något gott måste man ju ha hemma och bjuda på :o)

Pepparkakshus hittade jag inte i affären igår. Blev lite filmtittande istället.

Har inte så mycket att skriva om egentligen. Mitt liv känns rätt boring. Mer händelserikt var det när man gick SMO då man hade rökdykning och trafikolyckor :o)
Jag är så grymt sugen på att börja träna men det går ju inte! Känner mig som värsta latmasken när man ser folk ute och joggar eller går till gymmet. Så då får man tillbringa tiden i köket och framför tvn. Många filmer har man lyckats titta igenom :o)
Köpte pepparkaksdeg och formar igår. Tänkte kidnappa Mathias (2 år) för att baka :o)

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Vad såg du för misstänkt? Bar någon på en hink?

Du kanske skulle ta på dig din rock och engelska jakthatt och leta spår. Ta med dig förstoringsglaset för fingeravtryck.

2008-12-15 @ 17:36:21
Postat av: Brandkvinnan

Hehe tror du jag skriver vad som var misstänkt här på bloggen? Lite smartare än så är man faktiskt...;o)

2008-12-16 @ 06:20:04
Postat av: Anonym

Med din skärpa, har du aldrig funderat på att bli polis? Du verkar ju som klippt och skuren för det.

2008-12-16 @ 14:34:43
Postat av: Brandkvinnan

Jo..

Postat av: Anonym

Stannade det vid funderingar?

2008-12-16 @ 21:23:42
Postat av: Brandkvinnan

Nej det har inte stannat vid funderingar utan har länge haft i tankarna att om jag inte blir brandman vill jag bli polis, förhoppningsvis hundförare.

Men där e det längre väg att vandra. Brandman är "lättare" att få i nuläget.

Är du polis? :o)

2008-12-17 @ 11:01:33
URL: http://brandkvinnan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej, jag är inte polis. jag är bara nyfiken :)

Polisen eftersträvar ju fler kvinnor inom yrket för tillfället så ska du söka kanske du borde passa på.

De har ju även sänkt fyskraven för tjejer (även om de kanske inte innebär några problem) så att de ska kunna kvotera in fler. Så som sagt, passa på tycker jag.

2008-12-17 @ 17:36:39
Postat av: Brandkvinnan

Hmm... jag ska tänka på saken :o)

2008-12-17 @ 19:13:03
URL: http://brandkvinnan.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits