ABCDE på bilen

Har mestadels pluggat denna veckan. Mycket som ska göras. Vi har haft lektioner i olycksutredning och IVPA (I väntan på ambulans).
Har gått på rullbandet varje dag. Jag är fortfarande skeptiskt att det kommer gå imon men jag måste ju var positiv och vara så envis jag aldrig varit förut. Jag får väl helt enkelt bli förbannad på mig själv och antingen klara testet eller gå tills jag stupar. Det finns inget mitt emellan nu känns det som.
Smsade just till testledaren om han stannar bandet när jag når min maxpuls för det kommer jag definitivt nå. Han skrev att han stannar när han tycker jag ser ut att behöva det. Man kanske ska le hela tiden för att inte verka ansträngd? Hehe :o)

Hur som helst. Mycket plugg gick till redovisningen vi hade idag. Alla har fått reda på om man är godkänd precis efteråt men inte min grupp. Inhopparen skulle mejla läraren vi egentligen skulle ha då hon e sjuk och hon i sin tur meddelar om vi är godkända. Fy fan att sitta och vänta. Jag är osäker för han klagade en del på mig men hade ändå mycket positivt. Själv tyckte jag det gick bra för jag har aldrig pratat så mycket utan att titta på papper. Men det är ju som sagt han som avgör det. Usch vad jag är nervös för att veta om man fick underkänd. Man vet ju inte heller när man vet om det. Kan ju dröja tills nästa vecka. Och gå i helgen och undra vill man ju inte....

Annars har jag städat köket, mitt rum och igår tvättade jag pappas bil in och utvändigt. Den var skitig med stor S. Laga bilarna kan han men städar dem väl inte så ofta.
På tal om bilar. Om 2 ½ timme ska min bil genomgå en helkroppsundersökning. Den funkar på ABCD men E:t kan ju vara lite värre.
Fri luftväg har den (avgassystemet helt ok)
Bra andning (alla ventiler går som en klocka i motorn)
Ingen blödning (läckande olja)
Bra medvetande (svarar alltid på tilltal när nyckeln vrids om)
Men sen kommer E:t, helkroppsundersökningen. Bältena där bak var inte riktigt bra så pappsen skulle ta från en bil de har på jobbet (som ska skrotas) men de bältena passade inte. Så han fick ta från mammas bil så länge. Tills han hittar några andra som passar förstås...

Imorgon ska jag som sagt till brandstationen. Ska bli skoj att träffa det gamla gänget igen. Var iförsig bara en månad och fyra dagar sen jag var där... :o)

Nähe fylla magen med lite käk. Efter lunch ska vi till brandlabbet en timme och sen bege sig hemåt...

Kommentarer:
Postat av: Anna

Du kommer klara det, bit ihop bara! Tips: prata inte under uppvärmningen, cykla lite innan så du inte är helt kall, ha på musik, ha en punkt framför dig som du kan fokusera på och sen blir det pannben, det kommer gå alldeles utmärkt! Och jag har ditt mail liggandes, skäms lite för att jag inte svarat än, men det händer en hel del här med.....

Postat av: Brandkvinnan

Synd att jag inte hann läsa detta innan jag gick rullbandet.
Jag pratade lite under uppvärmningen, värmde inte upp innan, musik trodde jag faktiskt inte man fick ha på tester ;o) Ska ha det nästa gång...
Det är lugnt med mejlet :o)

2008-02-19 @ 14:02:37
URL: http://www.brandkvinnan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits