RDL och soteld

Ojdå man får en massa att skriva om när man inte skrivit här på flera dagar.
I torsdags hade vi IR-kamera praktiskt. Har haft en kamera  på brandstationen innan så det var nyttigt att se lite olika kameror. Alla förstabilar ska ha en sådan tycker jag, ypperligt hjälpmedel till det mesta, framförallt rökdykning. Vi skulle först in utan ficklampa och kamera för att hitta glödbranden. Ja det gick ju inte så bra. Men sen när vi fick kameran gick det rätt snabbt ;o)

På lunchen bokade jag in en egen övning på onsdag som jag ska leda och ansvara för säkerheten. Ska bli sköj :o)

På eftermiddagen fick vi instruktörs-HLRutbildningen. Fint :o)

Soteld hade vi på fredagen. Först fick vi lära oss pålstek. Lärde mig den under LIAn men fasikens vad man glömmer fort. Men efter ett par ggr satt den igen. Tur det för E och jag skickades upp på taket på villan för att sota skorstenen i blåsten. Snällt att de skickar upp de lättaste personerna i gruppen när det blåser där uppe på taket*ler*. Skönt att man lärt sig gregen (
Gri Gri) under LIAn för det har vi inte fått här än.

Körde sen hem och var barnvakt till Thias. Försöker vara med honom varje sekund :o)

I lördags sprang jag Salsjörundan. Mycket roligare att springa hemma i skogen man känner till än detta blåshålet här nere.
Var meningen att jag skulle spela lite Call Of Duty 4 men hanns aldrig med*faen*.
Köpte så jag kunde sätta in alla fotona i en pärm. Var 286 bilder från min barndom man skulle sortera. Städade rummet hann jag faktiskt innan det var åter dax att köra till Revinge.
Tiden flyger bara förbi.

Idag på förmiddagen hade vi rökdykarledarrollen teoretiskt och på eftermiddagen blev det praktiskt. Var trevligt att rökdyka lite och lära sig vad man ska göra om det blir problem och vad man ska tänka på som rökdykarledare.
Vi var så duktiga och tvättade brandbilen innan den kördes in i vagnhallen. Jag menar, tvätta brandbil har man ju aldrig gjort förr...
Efter rökdykningen stack jag till gymmet och sprang en timme som sist fast denna gången 0.2 km snabbare ;o) Är riktigt nöjd att det går så bra. Gymmade lite sen för att senare somna i bastun! Ojdå... Ja jag kokades ju inte men varmt var det :o) Var där en timme och sen var man helt färdig. Varje gång jag reste mig lite så flimmrade det för ögonen. Magen skrek efter mat.. Fick snabba mig att duscha, jag kan ju inte däcka en andra gång i omklädningsrummet*flin*.
Nähe titta lite på tv och sen göra kvällsmat. Blev inte riktigt mätt på middagen.
Imorgon väntar dörrforcering*höhö*.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits