Full rulle

Grattis till Hanna som kom in på SMO :o)

Igår hade vi rökdykning i industri. Vi var en hel del folk och skulle öva det hära med skyddsgrupp, avlösningsgrupp, en rökdykarledare som skrev vilka som var inne, tiden och hur mycket luft de hade kvar.
Jag fick byta av skyddsgruppen efter ett tag. Det gick rätt bra fast många saker kunde vi gjort bättre. Till exempel välja en bättre plats där vi inte fick all värme på oss.
Mina handskar var lite blöta (ja de hänger i torkrummet för att inte göra om samma misstag att ha de lite blöta innan insats) så det kändes som att händerna kokade. När vi satt och inte gjorde någonting satt jag och viftade med händerna. När rökdykarna hade släckt på ett ställe trodde jag att hela jag skulle koka. Har faktiskt aldrig hänt att jag blivit så varm att jag får fundera på att gå ut innan luften börjar ta slut. Skulle hjälpa till att dra en docka där de hade släckt, kändes som att dockan brann när man tog i den. Funderar även på att byta handskar. Har bränt hål i ett par lager men en är hel. Vattnet går rakt in i fodret...
Hur som helst var det roligt och lärorikt att lära hur man rökdyker med flera rökdykarpar. Det mindre roliga var alla slangar som skulle in. 8 grovslang och 12 smalslang :o) Getingbo efter en insats*höhö*.

På eftermiddagen skulle vi springa coopern och redovisa hur träningen och kosten såg ut på var brandstationen där vi hade LIA. Jag hade redan huvudvärk efter rökdykningen men sprang ändå coopern (3 km). Klarade inte den snabbaste tiden jag sprungit men jag tror att chanserna är stora att slå den när jag är pigg.

Idag hade vi teori med IR-kamera. Kul att man har använt den flera gånger under LIA för då kan man det bättre sen.
Nu på eftermiddagen hade vi brandmannaprofilen. Testa vår maxstyrka. Eftersom jag inte tränat något alls i höstas (pga bröstet) har jag tappat en del. Men inte så mycket som jag trodde på en del.
Handgripen har jag tyvärr försämrat mig från termin 1. Inte bra, får träna på det.
Bänkpressen klarade jag 45 kg, 5 kg sämre än termin 2.
Bänkdrag hade jag 50 kg. Oförändrat sen termin 2. Trodde det skulle gå mycket sämre.
Knäböj med skivstången framför halsen slog jag mitt rekort i termin 2 med tio kg!! Jag har inte gjort ett knäböj sen testerna förra gången. Lärare L undrade om jag tränat det så han blev förvånad när jag sa att jag inte gjort det någon gång. Klarade 60 kg så jag är rätt glad över det.
Finns tusentals som klarar mer men jag är glad över mina resultat =o)

Sen började jag springa på rullbandet i 6,3 km/h. Sprang en timme utan att stanna och vila. Jag är riktigt imponerad. Om det var för att jag tittade på Forrest Gump igår vet jag inte men pigg i benen är jag. Även efter de 60 min var jag pigg och kunde springa längre.
Har bastat här nere varje dag nu. Saknade bastun vid LIAn. Bra att vänja sig vid rökdykning.

Nähe laga mat... sao tradigt

Kommentarer:
Postat av: Martina

Hej där! Det var länge sen vi hördes av, men jag kikar in på bloggen lite då och då! Som det ser ut just nu ska jag ut till Revinge på söndag. Är du där då? Kram

2008-01-30 @ 23:27:22
Postat av: Brandkvinnan

Hej Martina!
Ja det var längesen vi hördes av. Hur går det för dig? :o)
Ja på kvällen kommer jag hit igen :o) Vad ska du göra här ute? kram

Postat av: hanna

tack så mkt ;) e rätt nervös nu igen när man fått schemat men de va inget oväntat :P. lyckades stänga ner msn innan ja skrev av ditt mobnr förresten så om man skulle kunna få det igen? kram

2008-02-01 @ 17:13:41

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits