Jippie Kay-Yay vilken halka :o)

Oj vad tiden går. Nu är julgranen och julpyntet borta. Det nya året har firats med raketer och Revinge närmar sig med stormsteg.
Jag hade kul på nyårsfesten med mat, dans och musik. Och dricka och raketer då.
Jag avfyrade själv några st medan jag fotograferade. Tycker det är så kul att ta kort på fyrverkeri.
image249

image250

image251

image252

image253

image254


Tyvärr är det som vanlig en massa olyckor på nyår. Kan även hända de som är nyktra och är noga med säkerheten. Min bror var på en fest där de skulle avfyra en sådan här låda. En stor raket fastande i lådan där den small. Folket flydde för att komma utan raketen som flög åt alla håll.
En fest jag var med på en gång var det folk som inte var nyktra och skulle titta på raketerna på väldigt nära håll. Jag var tillräckligt nykter att förstå att det var jäkligt korkat så jag trog bort främligen och sa till han att hålla avståndet. Han blev givetvis förbannad men tack och lov inte tillräckligt arg för att ge mig en lusing*hehe*. Hade brottats med en kompis innan på iaf 120 kg, fick ner han i snöhögen vilket inte ens min stora bror hade fått. Så främlingen orkade väl inte tjabba då han visste att jag var på brottarhumör*ler*.
Fast jag lyckas aldrig vinna när jag brottar med brandmästaren och han väger under 85 kg... Får väl träna lite mera :o)

Igår körde jag sulky i snövädret. Var roligt, denna gången gick det bättre med. Fått in tekniken hur man ska sitta och få stopp på hästen så smidigt som möjligt. Känns väldigt annorlunda att åka efter hästen än på hästen. Känns som att man inte har lika bra kontroll men ändå säkrare. Tack och lov har det iaf inte hänt något även om de framvarande hästarna varit pigga och gärna velat tävla. Den ena heter inte Piggelin för intet.

Körde upp till I igårkväll en stund. Det var ju blixtehalt på vägarna så jag tog det lugnt. Utom i de breda svängarna där man kunde få ett litet kast. Sen körde jag ner till en stor parkering där man kunde lära sig lite mer att göra kontrollerade kast. Nu kan jag köra längre med bredställ. Alltså köra rakt fram med bilen mycket på sne.
Det är så jäkla kul =) Man får aldrig nog.
Undra om man kan få bredställ på brandbilen*ler*. Skrämt ihjäl alla brandmännen*höhö*.
Nä jag vill gärna ha brandmännen kvar... ;o)

image255

Taget alldeles nyss. Äntligen har snön kommit!
har kommit på ett namn till min bil: The Red Pearl. Synd att den inte var svart för jag ville den skulle heta The Black Pearl (Pirates Of The Caribbean).

Idag gick jag upp tidigt för att börja vända dygnet igen och få lite gjort om dagarna. Så jag har hunnit med en hel del. Håller på med arbetet nu. Bråttom!!


Dagens låt

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits