Rökdykning

Oj vad tiden går.
Igår hade vi lektion om sjukvård och olika anledningar till bröstsmärtor. Tvättade min bil på kvällen så fick den stå inomhus under natten då det var frysgrader ute. Inte ofta han får sova inomhus ;o)
Men nu regnar det så det blir ju skitig igen*grr*. Men var mest på insidan som behövdes städas.

Idag hade vi repetering på L-ABCDE och spänna fast personer på spineboard och ta på nackkrage.
Sen skulle vi ha rökdykning med lång inträngningsväg. Jag var chafför och skulle köra de gamla brandbilarna på skolan :o) Inte lika fin som -06 på brandstationen men man kan ju inte vara kräsen ;o)
Kopplade upp vatten och säkrade tillgången genom att korsa slangarna och till vattenpost.
Det var ovanligt för alla att söka i en stor byggnad så läraren var inte nöjd med oss men han sa att det ska inte gå bra första gången. Imon ska vi gå igenom teoretiskt hur vi ska göra vid långa inträngningsvägar.
Vi ska även ha trafikolycka då gå igenom nya verktyg och klippa lite i bil. Ska bli skoj :o)

Nähe nu ska jag titta om det är kylarvätska kvar i bilen sen ska jag städa köket.
Imorgon är det redan dax att köra hem :o)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits