Donk

Så lät det när smalbenet mötte stålbalken =) Så är det när jag inte hann lyfta benet tillräckligt fort...

Hittade två hundar på vift inatt. De var alldeles blöta och kalla.  Ringde polisen som inte fick tag i ägaren som saknade dem. Efter en trekvart fick de tag i dem. Jag fick bara in den ena i bilen men den andra ville inte så jag kunde inte göra mycket. Ägaren hade bara moppe så de fick komma och ta in hunden i skåpbilen så körde jag dem hem.
Gjorde jag en insats iaf. Man kan ju inte bara köra förbi när det var svinkallt ute. Den ena som var golden var så kelen och lade sig på asfalten helt slut.
Skönt att det löste sig.

Annars har det inte hänt så mycket på jobb. Var en enda som jobbade på en stor fabrik på natten och givetvis råkar jag släcka precis där han var :o)

Vi har fått ett nytt objekt. Vi ska låsa en skatebana.
På natten hade de tagit sig in via taket så min uppgift var att köra ut dem. Jag gjorde som Winston: Prepare for the worst and hope for the best (har för mig han så nåt sånt). Radion bär jag alltid och har nu fått batongfäste så batongen åkte oxå med. Den stora maglighten tog jag med mig för det är skumt där inne (och ute). Hoppades att de inte var så många. De var bara tre och efter lite bortförklaringar (de sa de kom in genom dörren men hade inte mycket att säga när jag sa att det var JAG som låste...) gick dem ut och jag låste. Puh...

Dagens låt: Jill Johnsson - Jolene

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits