Igelkottar

Just det jag, har glömt berätta hur det gick på loppisen. Kan ju säga att jag blev knappast rik :o) Var mest mamma som hade saker med sig. Jag hade lite tidningar. Sålde för 8 kr. Haha...
Fast det var rätt skoj ändå :o)

När alla skulle packa in i bilarna i slutet av den heta dagen så parkerade de som krattor. Mitt i vägen(gången)! Och de tomma borden kunde de ju inte flytta så att två bilar kunde få plats. Så jag tog saken i egna händer och flyttade borden på hela den rakan och vips så kunde folk köra förbi de parkerade bilarna.
När det lättat lite hämtade jag min bil.
Då är det en jubelidiot (V70) som ställt sig flera meter från bordet på högersidan. Kunde inte komma förbi på den sidan då det var stopp där. På vänstra sidan står en 240. Det var minimal plats mellan 240n och V70n men jag insåg att pansarbilen (min 740) kunde komma förbi.
Fick svänga lite i början för att komma förbi med backspegeln. Svängde tillbaka lite så att inte backspegeln skulle åka in i V70n och krypkörde förbi. Var knappt 5 cm mellan stötfångaren på 240n och min lack på vänstersidan. Det gällde ha tungan rätt i mun för när jag började komma förbi stod ett bord en bit ut där framme så jag fick gira lite till höger igen. Då gällde det att ha kolla så att inte bakänden svängde in mot 240n. Men det gick!!
När jag körde förbi en dam bakom ett bord sa hon klockrent flera ggr, gjorde tummen upp och verkade imponerad över min körning. Klappade The Red Flash för åter en herotisk insats ;o)
Såg att ingen i bilkön bakom mig hängde efter utan V70 fick allt flytta på sig. Fegisar :o)
Men det är ju typiskt att folk bara tänker på sig själva och parkerar så ingen annan kommer förbi*suck*.

Har sett massa rådjur och rävar. Häromdagen såg jag en rävunge*naw*.
Inatt såg jag igelkottar traska på vägen. Såg en en bit bort som gick över vägen. När jag saktade ner så stannade han mitt i så jag fick bromsa till lite extra. Stod still och hade tappat igelkotten i sikte men visste att jag inte kört på den. Backade lite och sen traskade den vidare :o)
Finns säkert många som inte brytt sig att sakta in men är man helt själv på vägarna så är det jäkligt onödigt att köra över en igelkotte när man kan sakta in.
Är man djurvän så är man.

Hoppas bara man inte träffar på vildsvin*ah*.

Kommentarer:
Postat av: Jennifer

Vildsvin är inget roligt - jag har stor erfarenhet av detta!

Ha en skön helg!

/Jennifer

Postat av: Brandkvinnan

Har du krockat med ett?

Tack detsamma!

/Emelie

2008-08-03 @ 13:02:37
URL: http://brandkvinnan.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits