Öland

Har varit full rulle sen jag skrev här sist. Har varit på Öland i tre dagar. Var jätteskoj :o) Vi festade (Strand), solade och badade, spelade minigolf och käkade god mat hela dagarna. Vi får göra om det nästa år ;o)

Haha på väg hem från festen på Borgholm var det några söta killar som flyttade på en stooor blomkruka. Både jag och N gick fram och pratade lite med dem vilket resulterade att de flyttade tillbaka den. De var så himla snälla så jag vågade moppsa mig mot den ena killen att blomkrukan stod snett. Så var det något han sa och jag frågade om han var klen och kände på hans stora biceps*fniss*. Då sa han något annat om att jag skulle bevisa att jag var stark eller nåt. Ja jag såg det som att han utmanade mig. Jag var ju inte helt nykter så jag minns ju inte allt som sades. Hur som helst tog jag denna sötizen på ryggen i brandmannagreppet och gick iväg en bra bit. Hans kompisar och alla som gick förbi garvade. Det såg nu rätt dumt ut när lilla jag hade en stor kille på ryggen :)
När jag satte ner honom var det dax för honom att bära mig. Så där åkte jag runt ett tag innan han satte ner mig på ett elskåp =o)
Låter lite flummig men vad kul vi hade när vi lämnade killarna. N undrade hur fasens jag orkade han. Alkoholen gör en faktiskt starkare*ler*. Jag kände mig inte ett dugg trött, tror jag hade gjort det om jag varit nykter...
Synd att han bodde för långt från mig annars hade jag tagit hans nummer. M tyckte att jag hade en ovanlig raggningsteknik *höhö*.

Har jobbat lite. Håller på att lära mig en runda där jag ville jobba från början. Innan fick man inte vara själv på störningar men nu har de ändrat så att vi inte behöver knacka på om det finns uppenbarliga själv till att inte göra det.
Jag hade inte tagit namnet på han som spelade musik när jag mötte mannen med spade. Fick en tillsägelse att namnet är väääldigt viktigt att ta. Det innebär att man måste gå in i trappuppgången för att ta namnet... Väldigt måna om säkerheten på företaget - jotack!
Så även om det innebär att jag får mindre timmar att jobba så kommer jag bara jobba de timmarna jag har fått i denna staden och sen jobbar jag bara i den stan jag vill.
Kalla mig feg men jag tänker inte riskera någonting. Jag ska tacka brandmannen B för att han varnade mig om det stället, hade han inte gjort det hade jag mött spadmannen i trapphuset och gud vet vad han hade gjort om jag gått in på hans "revir".
Men en annan anledning till att jag inte vill jobba där är att det är 5 mil hemifrån, det blir tio mil varje pass. Orkar knappt hålla ögonen öppna efter ett 12 h pass. Jag är den på företaget som bor längst bort så de kan väl ta en annan som har närmare. De har ju accepterat att jag inte vill jobba där, vilket är skönt.

Funderar på något annat som har hänt.
Jag har ridit, sprungit, cyklat, gick på rullbandet när jag hälsade på gänget på stationen. Ska se om det är någon ledig dag de jobbar så man kan vara där :o)

Min data är fortfarande inte lagat. Brorsan skickade tillbaka ett par saker i datorn, processorn och moderkortet. Min data hakade ju upp sig alldeles för tidigt och det visar att något inte stämmer. Så det är svårt när man inte kan ladda upp sina kamerabilder eller lyssna på musik.
Just nu lånar jag pappas data*hehe*.

Börjar klockan fyra idag. Se om man hinner springa lite...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits