My choice, my life

Ja nu har man jobbat sju pass. Har två läropass kvar på en annan runda sen ska jag köra själv. Ska nog gå bra hoppas jag.

Var ute och red i tisdags. Var helt underbart att galoppera i skogen på en vacker nordsvensk. Rida är livet.

Igår var brorsan och jag på fest hos vår kompis. Var trevligt och kul. Däremot förstörde brorsan mitt goda humör på vägen hem. Drog åter igen upp vilket skitjobb jag skaffat bla bla bla. Men det värsta av allt var att han klagade på min träning. Att jag inte tränar tillräckligt. För att bevisa att han hade rätt frågade han när jag tränade senast. Var som ett slag i magen. Har varit (är) rejält förkyld i två veckor och jobbat och har då givetvis inte tränat. Man går ju mycket på jobbet om man ronderar.
Och ännu värre är att min bror knappt satt sin fot på gym eller ens ägt ett par löparskor. Så klagar han på att jag tränar för lite (eftersom jag skulle bli brandman).
Åter igen så har jag tränat för mycket och för snabbt efter en förkylning så att jag blir sjuk jämnt. Och jag hatar det, för jag om någon vill ju bli bättre. Jag vill inte bli brandman om fem år, jag vill bli det så fort som möjligt.
Kan jag inte träna mår jag dåligt helt enkelt och då blir det faen inte bättre att klaga på att jag tränar för lite.

Så nu ska jag bita ihop, klara detta jobbet utan familjen och istället lyssna på mina vänner och mitt hjärta.



Var med stor sorg jag läste
polishunden Hunds sista inlägg. Tårarna rann när jag läste att han skulle gå vidare till andra sidan ;o( 
Hund var KUNG!

Kommentarer:
Postat av: Sanna

Snick snack. Som ronderande väktare gick jag 4,5 mil per natt. Bättre träning finns inte!!!



Det handlar om att strukturera och planera sitt liv när man jobbar skift på det viset. Jag klarar av att ha häst, tvätta, laga mat, träna mm trots att jag jobbar extremt oregelbundet.



Fördelen med att gå mycket i jobbet och vara aktiv är att man upprätthåller sin kondition väldigt bra och man kan använda sina objekt som "gym". Jag tar exempelvis aldrig hissen när jag rör mig uppåt på mina objekt. Däremot åker jag ner eftersom det är skonsammare för knän och höfter. Längre ronder är perfekta för att gå i raskt tempo och få upp flås. Skulle det sedan visa sig att man har gått för fort kan man alltid göra en armhävning eller två.



Man ska inte hacka på folk som faktiskt är tränade när man inte tränar själv och din kropp måste återhämta. Du kan inte gå för fullt alltid. Sköt om dig!

Postat av: Brandkvinnan

Tack för tipsen :o)

Ja jag är väldigt dålig på återhämtning. Så fort jag blir frisk så blir jag glad och tar en löptur i skogen, som iförsig är kul men tömmer kroppen på energin. Jag måste bli bättre på det.

Så idag har jag planer på att bara ta en lång promenad i skogen.

Tack detsamma!

2008-06-24 @ 14:13:09
URL: http://brandkvinnan.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits