Behandla andra så som du vill bli behandlad själv heter det ju

Men om man inte får tillbaka det man behandlar andra då? Och börjar på jäkligt less på det, vad gör man då?
Och har det problemet att vara tok för snäll och ge med sig...
Och att man bara sväljer ilskan och låtsas som att man inte blivit sviken.
Det är jag väldigt bra på.

Vissa fattar inte att jag inte exploderar av ilska mot en person som beter sig illa gång på gång.
Konflikträdd kanske...

Jag får väl springa en runda och skaka av mig den känslan man inte vill ha...

Och inbilla mig att personen fattar vad denne håller på med någon gång.

Eller acceptera att vi fostrats olika och att ett tack för hjälpen inte existerar i dennes hjärna.

Men å andra sidan får jag faktiskt skylla mig själv genom att acceptera detta.

Fan oxå.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits