Snöstorm

Varför syns den nya bloggen ibland och ibland inte? Suck...
Den nya är ljus den gamla är mörk. Är det verkligen någon som ser den nya?


När jag skulle köra ner till Revinge igår började vädret helt ok. Torr asfalt för det mesta. Men efter 3 mil ändrades det till blöt asfalt och då såg man inte om det var halt. Men det stänkte ju inget från andra bilar...
Efter någon mil till började det snöa och blåsa... Och det var inte som fnyk utan jag såg två meter framför mig. Vägen försvann och jag fick hålla mig till vajjerräcket då man inte såg högerkanten. När man kom till korsningar med lampor såg man lite bättre. Jag kunde ju inte ha helljus för allt blev ju ännu vitare.

Efter några mil till slutade det snöa och nu blev väglaget snö, modd och is. Mest det sista.
Det var inte så svårt att lista ut om det var halt. Bara att stanna, lägga i ettan och gasa. Bakänden gled snabbt till höger (bakhjulsdriven).
Så det var bara till att köra sakta. Var inte många på vägarna heller så man kände sig rätt ensam...
Nere i Skåne var träden fulla med snö. Inte så att de hade snö på en sida utan man såg inte grenarna alls. Kändes som
Narnia faktiskt :o) Fast utan lejon då..

I slutet kom även dimman smygande från åkrarna när man var uppe på en ås och skulle ner mot dalen där Revinge ligger.
Tog 45 minuter extra att köra. Men bättre sent än aldrig.

Har fått låna pappsen data. Min bror ska ju göra om min. Kanske blir lite Call Of Duty 4 i helgen.

Nähe jag har lite att göra...


Kommentarer:
Postat av: Teller

Jag ser den nya och den är fin :D

Postat av: Anna

Jag ser med den nya, mycket bättre och läsvänligare än den gamla :D

2008-03-27 @ 15:31:11
URL: http://mandalaya.se/blog
Postat av: Brandkvinnan

Ja jag hade tänkt göra om den andra så det blev bättre men har inte lagt tid eller ork på de. Och så kom jag på att jag helt enkelt kunde byta design :o)
Får se om man kan lägga nån bild någonstans...

2008-03-27 @ 17:00:58
URL: http://www.brandkvinna.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits