Järavallen i Barsebäck

Nu är jag hemma igen.
Veckan har gått så fort. Har varit lärorikt och kul. Klarade testet i torsdags så nu kan man jobba som väktare.

Kommer sakna klassen. Vi fick en bra sammanhållning. Men flera kommer jag träffa i fortsättningen =)

Berättade jag om lördagen? Var ju på brandstationen. Vi hade övning i trafikolycka, bil på tak och fyra hjul. Jag var markör på den sista =) Var lite trångt att komma in för taket var under nackstödet..
Var tet och bus*höhö*. Värmen var däremot hög och det gjorde inte saken bättre att man gick i larmställ. Så jag var trött (efter en vecka på utbildning) och somnade på soffan vid fikat. När jag vaknat hälsade de godmorgon =)

På söndagen skrev jag lite uppgifter. Har dock en kvar.

Fick ta med brorsans kamera (med stativ) med mig till Järavallen. Kan väl visa någon(!) bild som jag tog på naturen =)

image358

image360

image359

image361

image362

image363

image364

image365


image367

image366


Min kamera:
image368

image369

Tog givetvis massa andra bilder som blev bra men nu har jag visat en del :o)
Ni märker kanske att jag tycker det är kul att fotta?

Testade bågskytte igår och måste erkänna jag var rätt bra på det. Första försöket träffade jag det gula (mitten). Sen träffade jag mest rött. Kul att testa på =)

Nähe ingen rast ingen vila. Är en massa som ska göras.
Och imorgon åker brorsan och jag till Emmaboda - En dag på strippen.
Hej svejs!

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Vilka fina bilder! :D

Postat av: Felicia Wersén

Du tar verkligen jättefina bilder =)

2008-05-16 @ 22:31:42
URL: http://feeliiciaa.blogspot.com/
Postat av: Angel

Var ska du jobba som väktare då?? Riktigt nice bilder=)

2008-05-17 @ 19:44:13
Postat av: Brandkvinnan

Tack allihopa =) Kul att ni tycker de är fina :oD

Angel: Jag ska jobba i Karlshamn.

2008-05-17 @ 21:35:59
URL: http://www.brandkvinnan.blogg.se
Postat av: Sanna

Vid de där tallarna som är på de övre bilderna har jag spenderat ett helt nattpass på en solstol - så kul är det att vara väktare mellan varven ;)

Hoppas att du kommer trivas trots min syniska attityd till jobbet =0>

/S

2008-05-18 @ 00:09:20
Postat av: Brandkvinnan

Sanna:
Hehe vaktade du golfhålen eller? =)
Tack det hoppas jag oxå. Men annars vet jag ju vad jag ska söka om jag inte trivs :O)

2008-05-18 @ 13:40:30
URL: http://www.brandkvinnan.blogg.se
Postat av: Angel

okej lite nyfiken bara för jag jobbar oxå som väktare.
Ha en trevlig sommar =)

2008-05-18 @ 13:59:52
Postat av: Sanna

Jupp när det är stora golftävlingar får väktarna vakta golbanorna så ingen saboterar dem. Gud förbjude om någon skulle ta sig in på banan och sparka upp ett hål i gräset. Jag hade "turen" att vakta en monter som en av sponsorerna uppförde...

Nåja, jag tror att man trivs bara man hamnar på rätt ställe - lycka till!

2008-05-18 @ 21:43:40
Postat av: Brandkvinnan

Angel: Trevligt =) Tack detsamma!

Sanna: Ja det betyder ju att man kan vakta allt =)
Tack!

2008-05-21 @ 18:04:07
URL: http://www.brandkvinnan.blogg.se
Postat av: Anna

väktare är bra, jag har med jobbat med lingonen, för de är väl dom du ska jobba med? dock körde jag pengar, inget jag skulle rekommendera någon öht, men bevakning är bra extra! pst: linköping kommer söka folk till hösten, kanske dags att titta sig omkring mer i landet??

2008-05-23 @ 19:31:27
URL: http://mandalaya.se/blog
Postat av: Brandkvinnan

Jupp kommer tillhöra lingonen :o)

Ja det ska bli kul att ut och förebygga lite. Bara man inte blev ihjälskrämd av någon/något mitt i natten ;o)



Får se vad som händer med framtida jobb, tack för tipset =)

2008-05-27 @ 19:09:02
URL: http://brandkvinnan.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits