JIPPIIIIE!!!!

Jaha då ska man välja tapeter idag :o)
Jag kan inte fatta det. Mediumet hade rätt om att jag snart skulle flytta*hehe*.


Den är på 56.5 kvm har jag för mig. De ska tapetsera om kök, sovrum, hall och vardagsrum. Och jag får välja tapeter. Kommer ta evigheter. Ja menar man gör ju inte det på en handvändning. Hoppas inte bara att de har tråkiga tapeter att välja mellan. Kanske bara blomtapeter*haha*. Då målar jag över dem sen :)

Jag har fortfarande inte smält det. Jag har sökt lägenheter ett tag men den hon ringde om var en annan som fick men ångrade tydligen sig. Så ringde hon till mig och samma dag tackade man ja.
Lägenheten ingår i ett hus med bara fyra lägenheter. Jag kommer bo på andra våningen norrut. Sex stora fönster så ljust och luftigt blir det :)
Men vad många gardiner man får köpa. Vet inte om man ska ta julgardiner eller vanliga... Ev så flyttar jag den 22 nov men får se när tapetseringen är klar...

Nu ska man köpa möbler... IKEA nästa ;oD

Allt småplock har man fått i julklapp/present i flera år så det behöver man inte köpa. Och TV har man redan :)


Nu ska bara förkylningen försvinna så man kan prata igen och träna! Hoppas hoppet kommer tillbaka om träningen. Jag får fan inte ge upp efter 10 års kamp.

Dagens låt:
Pink - So what

Kommentarer:
Postat av: Teller

oh gud va kul att flytta :D hoppas du hittar några riktigt fina tapeter. kram

Postat av: Sanna

Grattis till lägenheten!



Du kommer behöva mycket mer prylar än du någonsin trodde var sant och skit i julgardiner. Man får aldrig upp dem innan den 23e december och sedan går man och retar sig på dem fram till maj, för det är först då man får tid och tummen ur till att tvätta och stryka de gardiner man använder sig av resten av året.



Lycka till med tapetvalet!

2008-11-06 @ 12:12:46
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com
Postat av: Jocke

Grattis. Det är riktigt schysst att ha ett eget krypin som bara är ens eget...

2008-11-06 @ 13:31:02
Postat av: Brandkvinnan

Teller: Ja det ska bli jättekul att flytta =) Ja det fanns massa att välja på så jag hittade några riktigt snygga :o)



Sanna: Tack! Ja det är hur mycket som helst att köpa, allt från soffa till handdukskrokar. Hehe har redan köpt ett par julgardiner som ska vara i köket. Tycker det räcker med ett par. Riktigt snygga var dom. Eftersom jag ska flytta så nära december hänger jag upp dem direkt :o) Men nu har man bara fem par gardiner kvar.

Ja tapetvalet var inte lätt, fick ta familjen till hjälp med smakråd :o)



Jocke: Tack! ja detta har man längtat efter lääänge :o)

2008-11-08 @ 12:02:26
URL: http://brandkvinnan.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits