Känns som att bloggen är min klagomur

Jag längtar verkligen till lördag då flyttlasset går 2 mil västerut. Hoppas att jag kommer vara piggare då. Varit frösen senaste dagar så jag tog ett varmt långt bad idag. Vet inte om bakterierna blev lite störda i sin dvala men var helt orkeslös hela dagen. Tur att man bara sitter rakt upp och ner som stationärt utom de två sista timmarna. 
Igår när jag gick ronden flåsade jag som fasens bara av att gå två trappor upp. Känner mig som en rökande asmatiker. 

Det har gått 3 veckor och en dag sen jag tränade sist. Man kanske skulle ta den dära whiskyn som den goa brandmästaren föreslog? 

Tänkte att jag skulle till stationen på fredag men fick ta och jobba tors natt så det går ju inte. 

Nästa vecka jobbar jag mån natt, ons kväll, tors kväll, fre förmiddag och lör natt. Tackade nej till att jobba sön kväll. Hade så fall slutat kl 6 på morgonen och börjat kl 15. Chefen poängterade att han minsann jobbat 13 h pass så många år och vi har det bra idag. Jag vet inte om han är sjuk lika ofta som jag men på mig tar det iaf knäcken. Jag tackar ja så ofta jag kan. Är man krasslig som man varit mååånga ggr när de ringt och behövt en har man tackat ja, annars får man höra att jag minsann har inget annat val. 
Ofta får man höra att den dagen ska man jobba dubbla pass dvs 15 timmar men tack och lov inte behövt. Att man är sjuk har ingen betydelse. 
Jag avskyr när mobilen ringer (som den jämnt gör när man e ledig) för att de vill att man ska jobba. Självklart är det ju det man är till för. Men det är så tröttsamt när man planerat kvällen och sen får sticka ut och jobba.

Fatta vad kallt det var igår i minusgrader utan jacka? Jag vill inte smutsa ner min egen då det är oljigt och syra lite var stans så man kränger på sig massa tröjor istället och egna vantar och mössor.  
Nu ska jag gå ronden - utan denna jäkla jackan!

Kommentarer:
Postat av: Sanna

Chefer inom väkteriet tycker alltid att man kan jobba och glömmer glatt bort hur många timmars vila det ska vara mellan passen och hur många pass man får lov att jobba. Man får hålla dem i öronen annars är man rent plötsligt, utan att veta det, schemalagd 365 dagar om året på de mest besynnerliga tider...



Man kan visst jobba 13h pass men då ska man ha fripass, vilket din chef garanterat har. Man ska känna efter noga och se till att man återhämtar. Studsar man fram och tillbaka mellan dag och natt stup i kvarten, sliter det dubbelt så mycket som om man bara jobbade natt eller bara dag



En sak till, sluta använda egna grejor! Blir din arbetsjacka förstörd, får de vaska fram en ny! Det är en sak att använda egen mössa om man inte får ut en egen och handskar måste man ju köpa egna, men offra inget eget för att vara rädd om grejorna som de har gett dig.

Postat av: Teller

jaså? vilka är de tre brandtjejerna ;)

2008-11-19 @ 21:31:02
URL: http://marianova.com/users/viictoriiaa
Postat av: Brandkvinnan

ja det vill ju helst man alltid kan jobba, privatliv ska man visst inget ha...



Jag använder inte mina egna om jag inte måste. Jag har mina egna tröjor underst och sen jobbtröjan ytterst. Har varit anställt i snart 6 mån utan att få jacka... Skandal..

Tur att man inte jobbade inom rtj och inte fått larmjacka, hade varit lite varmt vid rökdykning då :o)

2008-11-20 @ 13:57:26
URL: http://brandkvinnan.blogg.se/
Postat av: Sanna

Du jobbar inte ett pass till utan jacka!!! Gå genast och prata med ditt skyddsombud och din fackliga representant. Du ska ha en komplett uniform och du ska fan inte jobba utan jacka i en vintermånad!

Skriv en tillbudsanmälan för det är risk för din hälsa!



Jävla skit-bolag, det går bara utför med det bolaget och de har lika skrämmande usel personalpolitik som när jag jobbade på det!

2008-11-20 @ 20:12:25
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits