Första automatlarmet

Fick hoppa över nattpasset i fredags. Mådde kasst.
Nu i helgen har man tagit det lugnt så jag har blivit bättre. Rösten har kommit tillbaka. Den försvann nästan i helgen. Var beredd på att skriva lappar eller göra teckenspråk.

Full rulle har det varit på Mathias då familjen var barnvakt i helgen. Jag har lärt han köra subaru på Colin McRae*hehe*.
Då han inte kan säga Emelie heter jag Mimi och det blev mycket mimi i helgen. Han tar tag i fingret och dra mig dit han vill. Sen ska man ju ta reda på vad han vill :o)

Idag sitter jag för första gången själv som stationär väktare. Tur man fick eftermiddagen för det är lugnast så. Det är ju en massa saker att hålla reda på. Tur jag inte var här på förmiddagen då strömmen gick för då gick en massa larm.

När jag suttit här en timme får jag brandlarm. SOS ringer och säger att brandbilarna är på väg. Efter några minuter har de fortfarande inte dykt upp i horisonten.
Men sen hör jag en välbekant tuta (som döva kan höra). Sen kommer 301 runt kröken med blåljus (inga sirener dock).
 Jag öppnar båda bommarna och brandbilen kör igenom samtidigt som mitt andra favvogäng vinkar glatt och tutar så det ekar här inne i vakten :o)
Efter nån minut kommer stegbilen med blåljus och sirener.
Hjärtat gick snabbt upp då det var första automatlarmet för mig i vakten. Men allt löste sig.

Då önskade man att man kunde telepatera sig till brandbilen. Om man bara kunde sitta i den istället för här.
Men först måste jag vara frisk. Sen måste jag hålla mig frisk. Jag hoppas det blir bättre då man flyttar till eget. Och det blir besöksförbud för de som är förkylda. Min framtid hänger på förkylningar nämligen.

Dagens låt:
Takida - Handlake Village

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits