Hissa flaggan

Tändstickor någon?
Då jag kom hem lite över tio och skulle gå upp halv sex ville man ju somna så fort som möjligt. Men grannen hade besök hela natten. Folk som sprang i trapphuset till klockan kvart i fem. Vid kvart över tolv var det en som hade bilen igång och spelade musik under mitt fönster. Men han fick syn på mig när jag gjorde timeout tecknet i fönstret så han stängde av. Tur för honom. Även jag kan bli förbannad.
Det är ju inget normalt folk som har besökare hela natten. Ska nog hålla tyst om var de kommer ifrån. Blir man väl anmäld...

Så jag har väl vaknat minst fem gånger inatt och det tar ju ett tag att somna. Så max 4-5 timmar har man sovit. Tack granne. Hade jag vetat det hållt på hela natten hade man ju klätt på sig och sagt till.
Men nästa gång tar jag på mig kläderna och säger jag kommer från störningsjouren*haha*.

Skulle ta ner flaggorna igår kväll. Första gången jag tog ner en flagga. Stora as var de iaf. Och inte hjälpte vinden till... Vinden drog ju i flaggan samtidigt som man skulle nå den. Den får ju inte röra marken heller. Var rädd att man skulle tappa den så den kommit ner i ån. Hade nog inte Bulgarien tyckt om.
Klockan sex i morse skulle fanskapen upp igen. Då var det bara till att hala upp svenska flaggan (inte lätt att se vad som är upp och ned) och sen åter den Bulgariska flaggan.
Skönt att ha det gjort.

Igår fick jag släppa in brandbilarna :o) SOS ringde ett par ggr så jag var mer än väl beredd att öppna bommarna. Öppnar båda så att de slipper pricka rätt. Hade systersonen (2 år) och mamma i telefonen och Mathias lyssnade spänt på sirenerna som dundrade förbi. Brandbilen var så fin när den blinkade i mörkret.
De stannade till sen på hemvägen och vinkade =)
Senare på kvällen skulle ett annat gäng till båten som ligger i området. Precis när de kommit in hör jag i radion att de fått ett automatlarm någon annanstans. Öppnar båda bommar och några sekunder senare kör de förbi med blåljus och sirener från andra hållet. Sparade några sekunder åt dem där :o)

Bara tre timmar kvar. Hem och sova. Hade god lust att knacka på hos grannen men de förstår inte vad man säger...

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Hur orkar du vara så jävla negativ hela tiden? Ditt liv låter som en enda pina...

2008-11-28 @ 17:50:02
Postat av: Helena & Jaja

Jag gillar att läsa din blogg.

Va jobbigt när man inte få sova .

Postat av: Helena & Jaja

Hejsan ,såg nu att du hade skrivit i min blogg,men den har jag vilande så du kan läsa om oss i hundbloggen som finns på min hemsida

2008-12-01 @ 15:10:47
URL: http://www.hagstromberga.com
Postat av: Brandkvinnan

Jaha men då kollar jag in den istället =)

2008-12-02 @ 12:49:00
URL: http://brandkvinnan.blogg.se/
Postat av: Wasse

hey! hittade din blogg här! Ser att du va reserv 50 för 2 års sen, Så jag är lite efter! Lite nyfiken på ifall det va efter urval 2? kötta på & ta de lugnt där ute! mvh\ Wasse

2008-12-06 @ 10:02:12

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits