Wow

Idag fick jag jackan...
Dagen efter jag skickade ett litet mejl där jag milt sagt sa vad jag tyckte och tänkte...

Nu när jag gick ronden fick jag se en duva som tryckte sig mot dörren jag skulle in i. Den var skadad och kunde inte ta sig därifrån. Mitt klena hjärta ville så gärna hjälpa detta lilla djur som snart antingen blir uppäten, svälter eller fryser ihjäl. Mamma sa att jag kunde vrida nacken av den eller slå ihjäl den mot marken. Har en gång i mitt liv slagit ihjäl en småfågel då katten hade skadat den. Men en duva? Nej jag kunde inte...
Så istället för att ge den ett kort lidande så fick jag gå därifrån och åter igen tycka att naturen är grym...


Kunde inte somna igår. Vinden ven om fönstrena som fasens. Och lägenhet är så lyhörd så man hör när grannens telefon ringer och vaknar varje gång en bil kör förbi ute. Jag vill tillbaka till villan på "landet"!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits