Bitter

Är som en skrockande kråka. Hes som fasens. Jag har nog haft allt en förkylning kan ha. Ont i hals, öron, bihålor, huvet. Haft feber och har fortfarande hosta...

Ska bli roligt att jobba ikväll då våra jackor fortfarande inte har kommit. Vinter går väl över innan de kommer *suck*. Får låna chefens jacka som är en aning för stor. Inte lätt att jobba då.
Tycker inte alls det är kul att gå till jobbet längre. Risläsaren får man dra 5-10 ggr innan den tar. Ibland fungerar inte lampan, ingen batong, ingen bilradio då det byts lite här och där. Handradion har ingen täckning, får smsa in position. Har inte fått extra kläder än. Har bara ett bar byxor (sönder), en piketröja, en stickig tröja (sönder).
Ja listan kan göras lång.

Vi har ingen gruppledare. Alltså händer det någon har vi ingen högre person att ringa. Försökte en gång ringa till chefen (vid 22.00) men tror ni han svarade? Nu var det ingen jätteallvarligt tack och lov. Tryggt att jobba ensam på natten va?

Visst kan en ficklampa gå sönder mitt i natten. Men problemet är ju att det saknas eller inte fungerar när man börjar. Och inte har de reservlampa heller.
Men jag har fått en liten ficklampa som är smidig, men alla har inte fått en sådan. Dessutom lyser den inte så mycket man behöver utan bara om man ska lysa på lås och dylikt.

Nä nu låter jag allt för bitter. Jag får klaga på vädret och förkylningen. Och mardrömmarna oxå kanske. Blivit skjuten och jagad flera ggr denna veckan. Jaja, bara det inte blir verkligt så e jag glad.
Ingen idé att gå till psykolog och prata om mardrömmarna för de kanske låser in en? *haha*

Har gröpt ut en pumpa idag. Plastade in löv häromdagen men jag vet inte var jag ska ha dem...

Nähe ha en trevlig halloween gott folk. Vi kanske syns ute i mörkret? Fast jag tror inte ni festar där jag är*ler*.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits