Knarksök

Jag har egentligen annat viktigare att göra, men får dåligt samvete om man inte skriver lite här. Vet själv hur förbaskat tråkigt det är att läsa bloggar som inte uppdateras lika ofta som jag läser dem :o) Fast de kanske har ett liv utan bloggen...*ler*

Jobbat de två senaste kvällarna. Första kvällen gick helt smärtfritt. Igår krånglade det mesta. Mycket, mycket att göra. Till sist ville hjärnan inte riktigt hänga med, var allmänt trögtänkt vilket inte gjorde kvällen bättre.
Men jag lyckades avsluta passet med 20 min övertid.
I början av passet var ju allt lugnt så jag hann ta lite bilder:



Gick ut på en silos 12 vån upp. Tyvärr regnade det. Fin utsikt var det iaf...








Kittlade i magen när man gick över till byggnaden igen.



Trädet på baksidan.


Helikopter. De har sin flygrutt nära oss kan man säga... Tog det på min balkong.



Man kan ju inte klaga på att man har ful joggingrunda:










Och så kom helikopter igen fast lite längre hemifrån.


Får inte missa SOS Gute kl 15 idag. Missade det då jag jobbade. Och Desperate Housewifes ska jag titta på imon. Dumt när man jobbar på kvällarna. Missar allt på tv.

Läste om ett barn som blivit attackerad av lejon som vaktade deras gård. Hur dumma kan folk vara genom att ha lejon som husdjur? Suck... ibland skäms man att bli kallad människa.

När jag jobbade häromdagen såg jag två polisbilar utanför ett av mina objekt. Hundarna skällde på mig trots jag tog en bra omväg för att inte störa hundarna i burarna. Började bli fundersam då det är jag som får inbrottslarm före dem. Men grinden till baksidan var låst så jag trodde att de var tvärs över gatan. Men när jag kände på dörrarna var en dörr öppen så jag gick in och ropade. Två poliser svarar och kommer till mig.
Det visade sig att de skulle öva knarksök. Jag ursäktade mig för jag var ju rädd man klivit in och förstört spår en meter in genom dörren. Som inte en drös folk gått in där under dagen.
Jag hade tur att inte hundarna var lösa där inne och de såg mig som figurant*ler*. Då hade man nog stått still som aldrig förr :)
Jag tyckte det var trevligt när det var nåt ovanligt på ronden. Det jag ångrar är att jag inte frågade om de behövde figuranter när jag för en gångs skull pratade med hundförare*suck*. Varför kommer man på sånt efteråt?

Kommentarer:
Postat av: Helena & Jaja

Vilka underbara foton


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits