Krångel

Man märker att man jobbat en del när man ska rätta till bilbältet utanför bilen och stänger dörren. Hur kan man stänga dörren när hela armen är kvar i bilen? *suck*

Fick jobba över i fredags. Allt krånglade och stackars N som skulle gå som lärling hade det inte lätt. Vi fick larm som låg mer än en halvtimmes bilfärd ifrån staden. Körde ihop sig totalt.
Hjärnan var helt seg efter inventeringen och vi var trötta båda två när vi inte ens hann äta. Hade bara ätit ett par mackor på morgonen då man visste vi skulle äta ute. Vi hann beställa mat på flygande måsen vid halv elva. Slutade kvart i ett...

Igår hängde jag med N på ett stort objekt då man ska rondera i två timmar.. Krånglade då oxå då grindar inte gick att öppna och bilar var inte där de skulle vara. Suck...
Hoppas att det inte krånglar nästa gång man jobbar.
N undrade hur jag kunde vara så lugn när allt krånglade och tiden rann iväg. Ser nog lugn ut men hjärnan arbetar på högvarv för att kunna lösa problemet på bästa sättet. Sen har man lärt sig när man ronderat i sommar att det är bara att gilla läget. Kan man inte göra nåt åt det så kan man inte lägga energi på att vara förbannad.
Sen att man trivs bäst i stress är ju en sak :o)
Man har även lärt sig kontrollera stressen på övningar. Det gäller ju att inte hjärnan kortsluter när man ska klippa ut skadade ur bilar m.m =oD

Längtar tills jag blir lika duktig (och klok) som de brandmännen i mitt gäng. Är det några jag vill bli räddad av så är det av dem.

Fiskade idag. Tror ni jag fick nån? Nopp... I fick en gädda som slet sig i luften precis innan båtkanten...

Denna bilden ska jag förstora till 40 x 50 :o)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits