GLAD PÅSK!

Glad Påsk på er alla!

Har jobbat lite i helgen. Har gått bra trots förkylningen som saktar ner tempot avsevärt. Men man får ju 51 kr i ob denna helgen ;o)

Var inom brandstationen igår när jag hade tid över. Mitt gäng jobbade så klart och tetet var i full gång. Men denna gången var det faktiskt jag som började =o)
Kunde pratat med dem i evigheter men skulle på stationär bevakning i två timmar i en butik. Där gick jag runt... runt och runt. Jag var särskilt mycket på de ställen där folk har förmågan att ta saker utan att betala... Hehe såg tendens till nervositet på vissa. De visste inte om de skulle stå kvar och vänta på att jag gick (då kunde de vänta länge) eller gå därifrån utan fångst.
Var kul att göra något annat än ronda.

Igår var jag hemhemma på påskmiddag. Men innan dess hade vi påskäggjakt. Jag kom ut sent pga Mathias men sprang ikapp. Första lappen stod det brevlådan. Sen altanen mot grannen, där hittade man en lapp som det stod Guldbilen, dvs pappas bil. Full fart dit då min bror var en lapp före. Hittade lappen i bilen.
Till istidsberget på baksidan. Efter att ha lyft lite stenar hittade jag nästa lapp: komposten. Där var lapparna fastsatta i grenar. Till mammas påskdekoration på framsidan.
Nu började jag bli trött men var fortfarande en lapp efter men min bror och jag var synkade så vi skulle till samma ställe. Till altanen på baksidan. Gäller att hitta rätt lapp så man inte tar någon annans siffra. Till vedboden. Det var här jag hittade min lapp först trots brorsan tog upp hela vedboden. Springer till cykelstallet. Där är sista lappen. Till toan uppe! Ska in då min bror kommer runt hörnet i full fart. Det är nu det gäller!
Försöker kasta av mig skorna, över barngrinden i trappen. Brorsan försöker stoppa mig, mina ben är som spagetti, jag flåsar och är helt slut tack vare förkylningen. Han springer precis bakom mig i trappen så jag ramlar över hans ben hela tiden.
Blir förbannad och får nya krafter. Kommer upp först från trappen, rundar räcket och kommer först in på toan. Där var en prydnadssko med möss som sticker ut från hålen på skon. I skon är det påskgodis.
Kan ses som mycket besvär för lite godis men ack vilken tävlingsinstinkt man har. Förra året kom jag med först. Efter några minuter kom även syrran och hennes sambo.

Mathias tittade på, han undrade nog vad sjutton vi höll på med då fyra vuxna barn springer runt som idioter i trädgården. 
Grannarna är väl rätt vana...

Kul att ha barnasinnet kvar*thihi*. Har inte ni sådana lekar?

Brorsan och jag ska titta på bio ikväll: Fast and the furious.

Imon är det jobb som gäller. Funderar på om man ska vara på brandstationen på dagen. Vi länge sedan jag var en dag med dem. Dessutom hade de haft massa larm igår så man blev sååå sugen på att åka tut tut.

Ni får ha det gott i det fina vårvädret!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits