Vaccinerat mig

Har inte hänt så mycket. Har jobbat ett pass. Ska jobba två pass imorgon, först 6-12 i vakten sen 16.30 till 22.30 ute på rondering.
Tackade ja till det då jag behöver alla timmar jag kan få. Däremot har jag blivit sämre i förkylningsstadiet. Bröstet är nästan lika täppt som innan jag tog antibiotikan och har feber idag.
Sov 1 ½ timme på eftermiddagen så det är lite bättre nu. Men imorse hade man planer på att sätta sig på akuten då det kändes som om man inte fick luft.
Fattar inte vad det är och varför det inte går över. Jag tar inte ut mig i onödan precis.
Ska till öronnäsahals på torsdag så jag får vänta liiite till.

Är lite yr så man har lite gratis fylla. Får hoppas det är bättre klockan sex imorgon. Man vill ju inte missa att trycka på knappen till bommen :) Tänk om brandbilarna kommer i full fart och jag får blunda med ena ögat för att hitta rätt knapp*haha*. Ska lägga mig tidigt, dvs inom en timme, så jag kommer nog bli bättre imon.
På kvällen när man går och går får jag väl käka ett paket panodil. Och så får jag sno syrgasen i brandbilen och gå runt med flaskan under armen*thihi*. Det hade nog sätt rätt komiskt ut om man mött någon på ronden ;o)

Jo jag tog vaccinationen igår mot Hepatit A. Fått information av närstående att de ska ta den i skinkan. Satt i väntrummet och blev uppropad av en kvinna. Lite tur har man då tänkte jag (visa halva skinkan för en man hade varit liite pinsamt). Då frågade hon om jag var vänster eller högerhänt. Puh det var inte så farligt som jag trodde då. Sticket i överarmen kändes då inte mycket, iaf inte om man jämför blodgivningens vampyrnålar =) Dessutom består armarna 0.1 procent muskler vid detta laget så det var inget som tog emot ;o)

Nu är det bara 8 pass kvar innan vi åker. Eller 18 dagar 8o)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits