Körde 301 :)

Har haft en del att göra dessa dagarna så tiden har inte räckt till riktigt till er bloggläsare, sorry :)
Jobbade fre-lör. Gick bra, ett larm till en enskild villa ute i mörkret. Såg lugnt ut...
Hälsade på brandmännen när jag hade rast, hihi lika goa som vanligt.

På söndagen var jag hemhemma redan klockan nio då systersonen var där. Möts av ett stort leende. Vi busade, gosade framför Postis Per då han gärna vill sitta i mosters knä.

Igår (måndags) var jag på brandstationen. De började egentligen klockan 8 men då jag knappt sovit kom jag halv tio, efter mötet. Jag har problem att somna på kvällarna. Hur trött jag än är så vrider man sig till över ett. Att ha oregelbunda arbetstider tar sitt pris. Jag kan börja antingen 6.00, 12.00, 13.54, 16.30 eller 21.00. Och inte är det någon struktur i det hela. Förmiddagen ena dagen och natt nästa dag.
Men men, jag har iaf en inkomst. Tur det för jag har betalat lite räkningar nu så poff var en stor del av lönen borta.
Som det ser ut nu så blir det 103 h och 46 min denna månaden + inventering cirka 17 h.

Hur som helst, åter till brandstationen. Dagen bestod av stationsarbete så jag försökte hjälpa till så gott jag kunde. Då svetsning inte står på min kan-göra-lista så fick jag hjälpa till på annat sätt. Jag körde runt brandbilen <3 och tankade, skrev in antal liter i loggboken, tvättade insatsledarbilen, höll i bitarna som skulle böjas och sen svetsas.
Hmm... det lät inte som en jättestor insats av mig men jag var trött redan innan fikan. Efter fikat fick jag lite nya krafter och tvättade min bil (som är lika skitig igen), fyllde på spolarvätska... Motorolja skulle jag med fylla på men det verkar vara vatten i fanskapet! Fast min lilla bil tuffar på bra ändå =o) Pappsen ska ta en koll på den på torsdag. Besiktning nästa fredag, samma dag som röntgen.
Dammsög lite innuti och torkade bort all damm som samlat sig x antal månader.
Sen var bilen ren och jag trött igen, 21 år och redan utdömd :o) Tittade avundsjukt på några minuter när brandmännen tränade och körde sen hem till mitt lugna vrå. Alltid lika glad efter en dag med det gänget :oD

Hoppas jag med kan börja träna snart. Efter 12 veckor börjar man bli less på detta. Vill bli av med detta även om det skulle innebära att de borrade hål i skallen och tömde bihålorna ;o) *najs*

Då jag var tvungen att byta IKEA-luckan innan månaden var slut åkte farmor och jag upp där idag. Köpte lite saker, idag var det kul att gå på Fynd avdelningen då det var massa saker för en gångs skull.
Här hemma igen tittade vi på Mamma Mia. Och nu är man trött igen... Daaa! Jag vet jag låter gnällig, men 12 veckor är en evighet!!!! Det är dubbel så lång tid som när jag gick på kryckor, och det kändes som evighet.

But soon
I'm back on my feet again

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits