Mitt huvud kokar

Har nog aldrig gråtit så mycket när jag tittat på en film. PS I love you tittade jag på igår*snyft*. Men den var bra :o) Man känner ju igen sig när hon såg alla paren när hon var singel. Kan inte jag oxå få oväntat besök som i gevaliareklamen? =)
Tittade på tvn halva dagen igår, något annat orkade jag inte. Ingen energi alls. Likaså idag.
Men nu jobbar jag. Vetti katten hur det ska gå på ronden men jag har tid att gå saaakta.

Har fått mer jobbtider (20 h) denna veckan. Egentligen ville jag inte ha för jag mår som sagt inte bra. Men vad gör man...
Däremot blir jag så förbannad att om jag säger nej någon enstaka gång så blir man ifrågasatt varför, precis som om att man inte har någon privatliv.
Jag ska röntga bihålorna och besiktiga bilen på fredag, sa till kollegan att jag inte kan jobba på fredag. Du har inget annat val sa han då. Jag sa att röntga bihålorna MÅSTE jag göra och att jag faktiskt hade ett annat liv. Det kan man inte ha här fick jag höra. Jobbet måste gå före. Ställer man inte upp så slutar de ringa sa han, men han ville bara säga det för mitt bästa sa han. Nu jobbar jag 6-10 den dagen, mer går absolut inte.

Självklart måste man tacka ja när man kan, det är det min anställning går ut på. Jag tackar ja 14 ggr av 15!! Är cirka 70 timmar denna månaden jag har tackat ja till.
De kan inte begära att jag ska komma snabbare än blixten eller alltid komma. Jag kan faktiskt ha saker planerade som inte kan ändras. Jag har ändå flera ggr fått ändra med vänner, familj m.m för jobbets skull.
I och med jobbet är ett ensamarbete måste jag träffa nära och kära. Jag blir knäpp annars, fast det är man väl redan ;o)

Jag var bara tvungen att skriva av mig ilskan. Jag är bara så trött på detta nu. Jag har jobbat minst hundra timmar varje månad trots jag är sjuk. Hundra timmar är inte mycket tänker ni säkert, men jobbar man natt ena gången och sen börja 6.00 andra gången så sliter det på kroppen, särskilt när man varit sjuk i snart 14 veckor. Dessutom får jag sömnproblem när jag ska vända dygnet hela tiden. Får väl stänga av mobilen nästa månad så jag hinner vila lite. Så här kan det inte hålla på länge till.

Dessutom har man en inflyttningsfest på lördag som ska planeras... Och städas, handlas... Men kul kommer det bli :oD Förvisso blir det nyktert för min del men jag kan faktiskt ha roligt ändå, tror jag ;o)
Jag ska göra varma mackor till festen.
Någon som har förslag på vad jag kan ha i dom? =)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits