Idag har jag lekt på isen och i vattnet.

Första gången jag gick på is då man bara väntade på att sjunka igenom. Började gå själv ut från viken, med torrdräkt och utan dubbar så det blev bambi på hal is. Isen knakade runt om men höll. Var rädd att man skulle skada sig på isens vassa kanter så jag började krypa på alla fyra sista biten.
Fiskmåsarna flydde sin väg när jag närmade mig isens slut. Var som att kasa sig ut från vilken kant som helst.
Men sen gick isen sönder mer och mer.



Första paret "ytbärgare" kom till undsättning och räddade mig från det mörka havet. Ja iaf några sekunder för sen var det till att plumsa i igen... och igen.
Nu när man gick runt på isen kunde den ge vika var som. En gång fastnade jag i ett litet hål med ena benet upp på isen. Blev liiite svårt att komma upp så jag fick hjälp :o)
Alla tre gick runt, gick igenom isen, försökte ta sig upp... De flesta gångerna gick isen vika när man skulle ta sig upp så man fick kravla sig flera meter.
Torrdräkten läckte in vid ena handleden så en bit av armen blev blöt. Efter ett tag var det dax att byta livräddare så jag gick med in för att varma mig lite.

Ut igen på isen. Denna gången var det isflak lite överallt så man hade svårare att ta sig upp.
De testade lite upptag och vi kom fram till att det är bäst att offret ligger på mage upp.
Idag hade man stor fördel att vara lätt för när M gått ner sig i ett litet hål gick jag precis förbi utan att gå igenom*mohaha* :o)
Men istället fanns det en väldigt bra teknik för att få lilla mig i vattnet. Ställ dig jämte och hoppa! Plums så åker båda i ;o)
Jag passade på att göra kanonkulan men var inte lätt att ta sats i halkan. Hade jättekul och kände sig som barn på nytt.
Blev helt slut. Förkylningen tyckte att det var nog med en massa lek så när det var dax fick jag skjuts in på hansabrädan. Satt där som ett litet barn åker pulka efter sin pappa*ler*.
Var en del personer som tittade på under övningens gång, de tyckte väl inte vi var kloka =oD

Jätteskoj hade jag och det var väl värt att byta bort passet.

På förmiddagen hjälpte jag till att städa på stationen, körde in och ut brandbilarna och handlade mat till en brandman.

Vet inte om jag skrev att läkaren spekulerar i att jag har ansträngningsastma. Vet att man inte ska oroa sig i onödan men livrädd är jag. Har jag det kan jag varken bli brandman eller hundförare. Detta blir en låång väntan.
Håll tummarna för mig!

Här kommer lite bilder.

Min gran som inte finns längre.

Nyårsafton.



Från promenaden












Baksidan på syrrans tomt.


Tog lite när jag åkte bil



Kommentarer:
Postat av: Jonas

Håller tummar!

2009-01-05 @ 01:15:58
Postat av: Brandkvinnan

Tack! :)

Postat av: Anna

hundförare ska du väl kunna bli ändå? men det är ju sjukt synd om du inte kan bli brandman....

2009-01-05 @ 11:48:02
URL: http://mandalaya.se/blog
Postat av: Brandkvinnan

Jag ska läsa igenom kraven till PHS en gång till. Jag hade för mig att man inte skulle ha astmaproblem.

Ja kan jag inte bli brandman vet jag inte vad jag gör. Men man hittar väl livets mening någon annanstans...

2009-01-06 @ 00:16:44
Postat av: Sanna

Du får inte ha några kroniska sjukdomar och som sådana listas följande: Diabetes som fordrar medicinering, Epilepsi, Kroniska tarmsjukdomar,Svårare astma och allergi mot pälsdjur, Psykiska sjukdomar som schizofreni, depression, mani.



Jag hade även gått in och kollat på det hälsodokument som man ska fylla i och ha med sig till CT. De frågar väldigt mycket om och kring astma där :0(



Jag har en liten tanke kring dina andningsbesvär - har du testat mot kattallergi och hund? Inte det stora ytliga utan den mer ingående testen? Vet folk som inte har fått utslag på den stora testen för pälsdjur men sedan när det har gjorts ingående tester där man testar för olik sorters pälskvalster så har man upptäckt vissa allergier. Det tråkiga med allergier är ju att de kan blomma ut när som helst. Den elaka lilla häxan fick hundallergi efter att ha haft hund i 24 år....





2009-01-06 @ 00:29:47
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com
Postat av: Brandkvinnan

Då stängdes den porten med om det visar sig att läkarnas aningar är rätt.

Nej jag har inte testat allergi. Får kräva det av läkaren.

Så konstigt att man kan bli allergiskt helt plötsligt. Men det rinner ju aldrig i ögon och näsa när jag kelar katten.

Så tycker jag att det är konstigt att det kommer i perioder med täppt bröst. Är man allergisk har man väl det hela tiden?

Ja jag har vridit och vänt på varenda sten för att finna svaret.

Min mamma har känt precis samma symtom dessa veckorna som jag. Men nu bor jag ju inte med katten längre.

Läste i en artikel att man kunde bli andfådd m.m vid järnbrist. Hade många symtom som de skrev i artikeln både denna sjukdomstiden och under min LIA-preiod. Men järnbrist borde de ha sett i blodproven. Nej jag får vänta på läkarna och se om de hittar orsaken. Gör dem inte det blir jag galen!

2009-01-06 @ 00:59:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits