Körsbär

Datorn till kameraövervakningen hängde sig. Ajdå... Ringde till olika personer men ingen teknisk person var tillgänglig. Så jag får order om att starta om servern. Hittade servern bland alla datorer och startade om den. Datorn funkade vid manöverrummet men inte här. Hittade ett övergivet tangentbord där jag kunde starta om datorn hos mig. Sen funkade det*puh*.
Alltid lite nervöst när något som verkligen behövs inte funkar.

Klockan åtta imorse gick syrran och jag en runda i regnet. Med oss hade vi Mathias i barnvagnen. När vi kom tillbaka byggdes det staket för fullt. Mathias hjälpte till han med. Sen plockade vi körsbär, vet inte vilken av oss som blev rödast på händerna... Försökte lära honom att spotta ut kärnan. Det kunde han, men sen spottade han ut resten oxå. Inte lätt att veta vad moster menar. Hihi, han e för go *love him*.

Sen var det dax att köra hem och göra iordning till besök av familjen. De drack lite kaffe och smakade mina bakverk. (Påminn mig göra dubbelsats nästa gång jag bakar ;o)).
Efter att ha lagat kyckling och ris var det dax att bege sig till jobbet.
Och där är jag nu... Kommer vara här 12 h imorgon, 64 h nästa vecka. Längtar till löningen kommer :) 

Måste bada i helgen. Halva sommaren har gått och jag har inte ens varit i närheten av badandet. Illa, illa...  

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits