Träningskompis

Nu när syrran min vill börja träna har jag fått ställa upp som personlig tränare. Så nu har man sällskap på gymmet 2-3 ggr i veckan.
Där jag jobbar har företaget gym, sporthall, bassäng, massagestol, solarium och bastu! Vilken lyx. Gratis dessutom. Alla anställda får ta med sig någon i familjen eller en vän.
Styrketräning, rondering, cykel till jobbet (5,4 km enkel) och även nu promenader lär ju göra att mitt stora mål (rullbandet) inte är år bort. Att det kan vara så kul att träna och "plåga" kroppen? Är en av de få tjejer som tycker om när svetten rinner för då vet man att man blir bättre!
Nu ska jag bara hitta en joggarkompis som håller min takt. Deltidsbrandmannen vill att jag ska hänga med honom men han är liiite för snabb för mig. Men å andra sidan är det rätt skönt att springa själv, låta tankarna flyga iväg.....


Nähe nu är det dax för ronden!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits