Akuten

Den första natten hände väl inte så mycket. Inte jättemycket folk vid vakten precis.
När jag skulle till jobbet andra natten tog jag en snabbare väg för att slippa stadstrafiken. Trodde jag..
Poliskontroll...
Han vinkade in mig. Fick se mig i väktarkläder och sa att det skulle nog inte vara några problem här. Jag fick blåsa, han kollade körkortet och tittade runt på bilen. Alla lysen och så var okej, förutom något fel på bromsskivorna så pappsen får kolla över det. Så jag fick köra vidare*puh*.  =)

På passet så kom det en utländsk chafför som hade ont i magen. Vi förstod inte varandra så mycket men han undrade om vi hade någon medicin mot magen. Det hade vi tyvärr inte så han gick igen.
Efter en timme kom han tillbaka och då hade vi en bredvid som kunde tyska. Fick reda på att han hade problem med njurarna och ville in till sjukhuset. Så jag tog min lilla bil och körde till akuten medan han stönade.
Då akuten är låst fick man ringa på porttelefonen men fick vänta länge innan de svarade. Den stackars chaffören satte sig ned av smärtorna. Till sist låste de upp och jag sa till sköterskorna att han hade något problem med njurarna.
De kom fram till att det var njursten så jag fick köra och hämta honom efter några timmar.

Det var väl det som hände under natten. Jag gick bland folket på stan för att dra ett par märken..
Sitter här två nätter till sen blir det Tyskland :)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits