140 mil i bil

Det var intressant att åka till Tyskland och se hur de har det där borta. För det första är det trafiken. De körde som galningar på autobahn. Inget säkerhetstänk överhuvudtaget. Jag är förvånad att vi klarade oss med livet i behåll...
I staden är det grönt ljus max 5 sek. Det innebär att det tutas väldigt mycket om någon bil inte kör iväg efter en halv sekund. Korsningarna är full av linjer där man på något sätt ska hålla sig inom två när man kör över.
Min bror som knapp kört i en storstad var uttröttad av koncentration. Jag försökte vara till hjälp genom att hålla reda på cyklister, bilister och gående. Och spårvagnar! Puh..
Tacka den som uppfann GPS.
Vi var på Hannover Zoo och Sea Life. Vi gick i en park som hade två alléer som båda var 1.9 km lång! Häftigt. I slutet var det ett stort slott som numera är ett univeristet.
När vi skulle köra hem åkte vi till Border shop =) Jag och brorsan skulle inte ha så mycket utan blev mest till andra vi handlade. Sprang runt som galningar.. Typiskt så var den drickan jag skulle ha slut. Var ju den jag mest ville ha! Sheridan heter den. Men blev tre flaskor absolut vodka, två flak cider, tre flak läsk, två dooleysflaskor och en jordgubbskräm. Ska resan löna sig får man köpa betydligt mer än så. Men nu var vi där mest för att kolla runt lite i ett annat land. Man kunde inte ta miste på vilka som handlat massor. Var så många baktunga bilar, vissa med öl upp till taket. Men det är ingen polis som stoppade någon på vägen. Förhoppningsvis i Sverige kanske de åkte fast :oD

Kom hem i onsdagskväll, började klockan sex igår och idag. Och efter jag slutat ska man till Ystad med en kompis :o) Vädret ser inte alls lovande ut men vad gör man, förhoppningsivs hittar vi på något kul ändå.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits