Varulv? =)

När vi varit på bio i lördags körde jag hem syrran och hennes sambo. Klockan var elva på kvällen och rätt mörkt ute på landet.
När jag öppnar bildörren känner jag ett stort mörkt huvud i knäet med två ögon. Hjärtat slog en frivolt tills jag såg att det var en stor, mörk schäfer. Var syrrans grannes hund. Vi sa åt honom att gå in till sig, vilket han med gjorde. Lydig då han är en fd polishund.
Jag går och knackar på för att se om de var hemma men det var det inte. Stänger grindarna så han inte springer ut på vägen. Syrrans sambo ringer dom och får reda på att de snart kommer hem. Jag klappar schäfern lite*vill ha*. Klart han var sällskapssjuk när han varit själv ute =) Han hade puttat upp altandörren.
Tur man inte bor uppåt landet där det finns vargar för då hade jag skrikit när ett stort huvud dyker upp i knäet :o)

Tränade med syrran idag. Kul med lite sällskap :)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits