Bilen ville inte starta

Glömde skriva om det lilla äventyret när jag skulle till jobbet. Satte mig i den kokheta nittonåringen och vred om nyckeln. Den ville inte starta! Ahh!
Ringa till pappsen (bilmekaniker). Han undrar om jag har en hammare eller något man kan slå med. Hittar spänningsanordning till spännremmen i bagageutrymmet (som även innehåller innebandyklubba, ridkläder, ridhjälm, kastspö, metspö, fiskelåda, flytväst, reflexjacka, brandfilt, brandsläckare, två varningstrianglar, en filt, en förstahjälpenväska, bogserlina, startkablar, fälgkors m.m). Lägger mig under bilen och försöker hitta det pappa beskriver. Skulle hitta någon mojäng jag skulle slå på. Visade sig efter mycket om och men att den saken inte fanns där.
Får då i uppdrag att leta efter relä i motorrummet. Öppnade motorhuven och hittar två relä vid kylarvätskan. Knackar lite lätt på båda med fingrarna. Sätter mig och vrider om nyckeln. Den startar!! Tittar mig i spegeln för att torka bort smutsen i ansiktet, man har ju inte hög markfrigång utan mer normal. Sen är man väl lite tjockhuvad oxå =oD
Kom tio min försent tack vare den tjuriga nittonåringen. Men jag är glad att jag hade pappa att ringa och att den startade med hjälp av lite knackningar. Annars hade jag stått där än! Eller jag hade fått ta cykeln. Men hur kul är det att cykla 12 km på en dag när man är sjuk.

Är nog dax att lämna in den till pappabildoktor för en liten kontroll. Den dricker (tappar) lite olja med så jag får väl kolla den med.


Det är studenttider nu och det har varit studenttåg på andra sidan ån idag. Tänk att det är tre år sedan man tog studenten. Tiden bara rinner iväg!

Kommentarer:
Postat av: karin

En tanke på att du är sjuk så ofta. Din systers barn går inte det på dagis?

Du kanske åker på massas barnbasiller från dagiset.

Tänk på det. Inte så nyttigt.





/

Karin

2009-06-13 @ 13:27:54
Postat av: Brandkvinnan

Jo han går på dagis. Jag håller mig borta när han är sjuk men han kan säkert föra vidare baciller.

Dessvärre kan jag inte undvika honom =(

Men jag var lika mycket sjuk de 6 åren innan han kom.

Men någon förkylning har jag med all säkerhet fått från honom.

2009-06-15 @ 18:07:10

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits