Brandvarnaren gick igång

Hur lyckas man sätta igång brandvarnaren när man rostar bröd men ändå kan äta bröden? Det var precis så att jag nådde brandvarnaren när jag stod på köksstolen.
Man var ju lite rädd att grannen där nere blev orolig och slog det magiska numret. Mitt gäng jobbar nämlisch idag och hur pinsamt hade det inte varit om de stod i dörren p.g.a rostat bröd? =o)

Tränade efter jobbet igår. Sprang 4 km på rullband och sen styrketräning. Cyklade senare till jobbet. Fredagar innebär mycket spring och gårdagen var inget undantag. Kroppen var liiite seg efter de få timmarnas sömn.
Fick villalarm en bra bit därifrån jag var, naturligtvis. Kört i knappt 20 min och var nästan framme när det återkallades. Var bara till att köra tillbaka. Förlorade massa tid på det. Försökte hålla tempot uppe med hjälp av chiliriskakor och brandsta på full volym. Blev bara en kvart övertid tack och lov. Tur man kan vara effektiv. Men rast hinner man aldrig ta på fredagar. Inte hade man lust att jobba över.
Var bara till att cykla hem. När jag var hemma en liten stund kom regnet*puh*.

Nu ska jag ner och handla då brödet är slut. Sen cykla till stationen och träna. Jobbar ikväll igen.
Bråttom bråttom :)

Kommentarer:
Postat av: Sanna

Var i hela friden hittar du energi i chiliriskakor?

Jag lyckas med nöd och näppe få sådana att tysta det värsta bullret i magen men energin lyser med sin frånvaro... :0)

Jag körde 10 mil till ett larm en gång och fick det återkallat när jag stod på garageupfarten till huset. Du kan ge dig på att jag skrev en ryckrapport! :0)

Postat av: Jocke

Hos oss har kunden 10 minuter på sig att återkalla ett felaktigt utlöst larm. Kommer återkallningen efter så skrivs det en ryckrapport även om vi inte hunnit fram.

2009-05-10 @ 11:55:29
Postat av: Brandkvinnan

Vet inte om man får energi men jag måste ibland tugga för sakens skull. Så då blir det riskakor istället för godis :)



Tio mil! Var det ingen som kunde ta det närmare?



2009-05-11 @ 10:44:06
Postat av: Mike

Är du bodybuildare?

2009-05-14 @ 08:27:25
Postat av: Brandkvinnan

Mike: Naj det är jag inte. Är du?

2009-05-15 @ 10:11:30

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits