Billarmet

Inatt såg jag hela fem rävar. Måste vara rekord på en natt. Dessutom såg jag en igelkott och X antal katter. Och ett rådjur som jag fick tvärnita för.
Vid tolvsnåret när jag ska stänga ett företag hör jag ett billarm. Springer ut för jag trodde någon ville åt "min" bil. Var det inte utan en kvinna i en BMW som hade batterislut i larm/låsdosan. Så när han drog ut nycklarna gick larmet. Det var ju inte tyst eller så...
Hon ber mig om hjälp men jag var tvungen att stänga först. Ser en man som hjälper henne att läsa instruktionsboken för att hitta säkringar. Han kunde inte hjälpa henne så hon körde bort till polisstationen men de hade inga patruller inne för tillfälligt.
Så jag tog saken i egna händer. Bad henne öppna motorhuven men det kunde hon inte så jag drog i spaken och öppnade huven. Har aldrig tittat i en BMWmotor men hittade ett batteri under en kåpa. Letade i verktygslådan i väktarbilen och vips kopplade jag bort minuspolen. Nu kunde inga larm tjuta och kvinnan kunde hem och lägga sig. Nu slapp hon lämna bilnycklarna i. Hon blev så glad att hon kramade om mig. Kul att kunna göra nån nytta. Och länge leva Maglighten! Såg man vad man gjorde.

Resten av natten gick bra. Var länge sedan jag jobbade natt så jag fick inte in det flytet man brukar ha men det gick finfint ändå.

Hade cyklat ner till brandstationen igår för att träna, regn. Cyklade hem, regn. På kvällen cyklade jag till jobbet, solsken!
Imorse... REGN! Där fick jag bara för man skulle vara lite hälsosam. Alla hade regnkläder när de cyklade vid 6.30, utom jag. Puckoväktarn fick väldigt blöta byxor =) Min främre stänkskärm är borta då den gick sönder efter en liten vurpa så man får lite mer stänk på sig...
Men det var skönt att komma hem. Stekte några ägg och drack kall oboy sen somnade jag ovaggad. Fem timmar senare gick jag upp och nu sitter man här lite seg.

Blev sammanlagt 2 mil cykling igår plus 10 timmar jobb. Är väl 6 h gående och resten bilkörning. Jag njuter av att kunna gå i trappan med stängd mun! Att kunna gå snabbt i trappor m.m och prata samtidigt. Helt underbart!

Kommentarer:
Postat av: Erik

Har du pojkvän? =) bara undrar

2009-05-06 @ 23:51:48
Postat av: Brandkvinnan

Hej Erik!

Nopp jag e singel.

;o)

/Emelie

2009-05-07 @ 14:04:46

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits