Träningsplanering

Mamma och jag var ute och käkade lunch igår, var längesen vi hittade på något. Efter tre affärer (ÖB, Maxi och Blekingeplantan) var man några hundralappar fattigare.
Fyndade orkidéer som kostade 40 kr (kostar runt hundralappen annars). Det var massa kvinnor som flockade sig runt dessa orkidéerna, som kacklande höns i hönsgården ungefär =) Det var ju svårt att välja, man ville ju ha en ovanlig med massa outslagna blommor :o)
Så nu måste man hitta krukor...

När jag skulle lasta in varorna i min bil slog jag i huvudet på kanten på bagageluckan. 740 är känd för sina kantiga former och denna kanten var inget undantag. Nu har man en stor röd bula mitt i pannan. Snyggt! Sitter i vakten idag så jag är glad man har pannlugg.

Är snart dax att göra träningsplanering. Det bästa med en sådan är att man kan lägga upp träningen på ett bra sätt. Det negativa är att man får skuldkänslor om man inte lyckas följa den, och om man blir sjuk blir jag stressad av att man inte når målen.
Just nu tränar jag när jag kan och känner hur kroppen orkar. Märkte att jag (som vanligt) började lite väl hårt men efter några lugna dagar ska jag träna idag. Svårt att planera träningen då jag jobbar som jag gör. Vissa ronder är mycket ansträngade medan andra pass är stillasittande. Vissa dagar kan jag cykla till jobbet och ibland inte. Märker att om jag sover dåligt orkar man inte träna fullt ut på dagen.
Så frågan är hur man ska lägga upp träningsplaneringen. Ska jag skriva att jag ska styrketräna 4 ggr i veckan och konditionsträna (springa/inlines) 3 ggr i veckan? Cykling/inlines till jobbet/brandstationen (3.8 km dit) räknas som vardagsmotion? Likaså ronderingarna?
Har gjort träningsplanering innan men då har man haft lite mer strukturerat liv =)

Så här kanske:
Måndag: Styrketräning överkropp/mage. Tyngre vikter, mindre repetitioner. Konditionsträning inlines/cykling (7.6 km)
Tisdag: Styrketräning underkropp/rygg. Tyngre vikter, mindre repetitioner. Konditionsträning rullband
Onsdag: Vilodag
Torsdag: Styrketräning överkropp/mage. Lättare vikter, mer repetitioner. Konditionsträning inlines/cykling (7.6 km)
Fredag: Styrketräning underkropp/rygg. Lättare vikter, mer repetitioner.
Lördag: Konditionsträning löpning
Söndag: Vilodag

Ja jag får se över det dära.

Jippie...*ironi* en kollega har spelat fotboll och gjort sig illa i knäet. Det betyder att jag ska jobba ikväll med. Blir 14 h jobb idag*gäsp*.
Så då hinner jag inte träna som jag planerade. Hur sjutton ska jag kunna följa en träningsplanering när jag aldrig kan följa den?

Drömde konstiga drömmar inatt. Brann i ett hus och jag skulle ut. Vår hund Ludde (som dog för 3 år sedan) skyndade sig med ut och hoppade sen ner i en liten bassäng för att svalka sig. Kom ihåg att jag pussade honom på huvudet.
Var varmt som tusan så jag hade väldigt bråttom vill jag lova. Fattar inte var jag får allt ifrån. Jag kan drömma så verkligt att när man vaknar tar det ett tag innan man inser att man drömde. Mysko...

Nähe, 2 ½ h kvar på detta passet.

Kommentarer:
Postat av: Sanna

Är det phalenopsis-orkidéer ska de ja genomskinliga glaskrukor. De "andas" ljus via sina rötter (gröna till färgen). Finns "orkidée-krukor" i glas till ungefär samma pris som du gav för blommorna. Fas vilket kärl som helst som är genomskinligt fungerar.



Jag hade en av mina i en hiskeligt ful kristallvas som någon släkting hade kommit dragandes med. Dåvarande huskatten hade allt i golvet och efter det fick den stackars blomman en riktig orkidéekruka så att den slapp skämmas!



/Sanna - orkidéefreak!

Postat av: Brandkvinnan

Aha! Tack för tipset. Ska leta efter sådana krukor :)

En orkidé jag haft i 4 år börjar komma för fjärde gången nu :)

Har fyra stycken orkidéer för tillfället :)

2009-05-15 @ 10:10:32
Postat av: Denise Zahn

Hej! Är intresserad av SMO utbildningen och hittade dig här på nätet när jag surfade runt efter info. Skulle man kunna maila dig med lite frågor kring utbildningen och så? Min mailadress är [email protected]

2009-05-15 @ 22:07:47
Postat av: Stina

Jag har också krukor hemma. De är fina :o)

2009-05-16 @ 09:20:21
Postat av: Brandkvinnan

Denise: Har skickat mejl till dig nu ;o)



Stina: Misstänker att du menar orkidéer :)

2009-05-17 @ 09:29:37

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits