Vilse i lingonskogen

Skulle ta en inlinestur igår. Mätte upp rundan på iform.se, 8 km skulle den vara. Kommer på en väldigt dålig asfalt. Tänker att den snart blir bättre. Viker av till höger så som skylten visade. Nu blev vägen lite grusig, följer skyltarna för jag visste vad vägen hette. Blir grusväg. Går med inlinesen på grusvägen och tror att det snart blir asfalt (på kartan såg ju vägen stor ut).
Kommer ut till fina ängar och till sist skog. Där ringer jag min bror ihopp om att få hjälp. Han går in på datorn för att kolla kartan. Han startar 3G så att jag kan läsa av kartan (inte lätt för han att se var jag gått). Blir uppäten av myggorna samtidigt som jag ser vart grusvägen tar vägen. Inte skulle det bli asfalt längre fram utan den slutade mitt i skogen*gah*. Då tar jag av mig inlinesen och går tillbaka i strumpsockarna. Tar den andra vägen som då skulle leda dit jag skulle. Denna vägen var större men även den grusig trots asfalt lite här och var. Så jag fortsatte gå... Folk tittade nog en extra gång när någon gick på grusväg på hjälm på huvet och inlinesen i händerna.
Efter mycket om och men var jag tillbaka till asfalten*halleluja*.
Nästa gång ska jag ta bilen eller cykla när jag testar nya rundor. Var ute 1 ½ h, dubbelt så lång tid det borde tagit.


Somnade sent igår (jobbade till 22.30) och vaknade vid ett igen. Så det var seegt att gå upp 5.20 idag. Särskilt när man vet att man jobbar dubbla pass idag. Får vila de 2 ½ h emellan passen.
Får inte glömma jag ska till blodgivningen imon. Det blir fullt upp denna veckan. Jobbar 57 h vilket är ovanligt för min del. Ska fira mig och min bror på lördag då han sen ska iväg och jobba långt upp i Sverige. Han hjälper till att bygga vindkraftverk :o) Inte många elektriker som får vara med om det =o) *coolt*

Gah jag har en fluga här i vakten som stör mig. Har inte lyckats slå ihjäl den än... Folk tror väl jag har fått spelet här inne när jag viftar som en galning :)

Kommentarer:
Postat av: Johanna

Oj vad aktiv du är, både inlins och jobba så mycket. Kram

Postat av: Brandkvinnan

Hej!

Många pass sitter jag still så det blir inte allt för mycket motion ;o) Men visst. Några dagar i veckan rör man på sig lite =o)

2009-05-19 @ 22:21:06

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits