Fick en stöt i baken

Vilken dag!

Skulle rida den andra nordsvensken som är lite större då hans husse ville se hur han var när jag galopperade honom. Hästen Nisse var lite bockig om man säger så. Jag är inte van att rida i westernsadel men tog tag i knoppen lite :)
Skulle öva med sabel och slå mot en stolpe. Det var inga problem, värre var det när jag skulle ta det i galopp och han bockade till och jag försöker hålla i sabeln och samtidigt hålla in honom. Haha :)
När vi släppt ut Nisse i hagen skulle vi ge dom hö. När jag står böjd över påsen råkar jag sätta baken mot elstängslet så jag får ju en riktig stöt så jag reser mig rätt hastigt. Hehe sicken klant man är :P

Sen bar det av till nästa häst, en mil därifrån. Var varmblodet Ceasar som skulle ut och ridas. Han var pigg idag med men nu lyssnar han mer på mig.
Fyllde på sju hinkar vatten, mockade två boxar, fyllde på med spån, gav de hö och pellets.

När jag kom hem lagade jag mat och strök tre par panelgardiner. Snacka om effektiv idag.

Imorgon och på onsdag ska jag gå röntgenutbildning så man kan röntga väskor i kontrollen.

Trevlig första advent i efterskott!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits