Satt upp och ned i bilen

Skulle cykla till förfesten i lördags men cykellåset var trögt. Nyckeln vill inte gå runt. Tog i lite för mycket så halva nyckeln blev kvar i låset *GAH*. Och inte kunde man köra bil ner då man skulle dricka lite cider. Men tack och lov skulle syrran och hennes sambo hem till sitt efter att ha varit hemhemma så de tog med sig en kap.
Efter lite väntade kom de och vips så var låset itu. Motståndskraftigt var vajern inte... Men förhoppningsvis är det inte många tjuvar som har kap med sig.
Så då kunde jag cykla de 6 km in till staun. Hade jätteskoj på kvällen och efter krogen stängde gick vi tillbaka till min kompis och jag tog cykeln och cyklade tillbaka 6 km. Klockan var 3 när man kom hem. Var bara till att sova så hårt man kunde för att sedan vara på övningsfältet halv tio. Om nu någon undrar så drack jag självklart inte mycket och slutade tidigt, annars hade man inte kört bil så tidigt.

Regnade rätt bra när jag kröp in genom vindrutan i den upp och nedvända bilen. Brandmästaren satte eld på en tunna och slängde några rökpatroner i den bilen som "jag" hade krockat mot. När 309 och 301 meddelande att de var på vägen utanför övningsfältet ställde jag mig på all fyra och tryckte upp mig mot sätet och knäppte bältet. Lade upp fötterna mot pedalerna och låren mot ratten. Inte världens bekvämaste ställning med vad gör man för sina grabbar? =)

Till sist lade de mig på magen på en höganäsbräda (en liten bräda av stål) och drog ut mig genom bakrutan. Var inte mycket mellan taket och baksätet så det var ju tur att det inte var efter en julamiddag :o) Sen vände de över mig på en spineboard (en orange lång bräda), satte på mig nackkrage och spände fast mig i brädan. Då skojade de att det var dax för fika :oD
Kan man tänka sig att jag överlevde denna övningen oxå :)


Tyvärr hann vi inte båtövningen men den kommer en annan gång.
När de andra tränade satte jag mig i massagestolen, och somnade. När jag vaknade gick jag till verkstaden där en brandman höll på med en bil och en annan tvättade en bil.
Assisterade B med verktyg när han stod i gropen. Sen fick jag gå ner och hjälpa till att trycka in olja i kardanaxel eller vad den heter. Är helt tyst runt omkring medan jag sakta pumpar. Då hojtar B STOPP! Hela jag risste och trodde hjärtat skulle hoppa ut. Han bara skrattade, var ju meningen att skrämma mig. Hehe, en dag får han tillbaka :)
Det var väl ett av alla tet som haglade den dagen. Puh, man har fullt upp :)
Egentligen skulle dagen sluta där då jag tänkte köra hem och äta men M övertalade mig med Thaimat så jag körde hem klockan kvart i elva.
Love them all<3 

Hade för mig att jag jobbade idag men två timmar innan passet började tittade jag på schemat.. LEDIG =)
Gott! Får se vad man hittar på. Behövs förvisso städas och tvättas men känner inte riktigt för det (gör man det någonsin?).
Hoppas er helg har varit lika rolig :)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits