Skar mig

Gick på rullbandet igår. Orkade faktiskt gå i 20 min men när jag kände mig dålig stannade jag. Man blir inte frisk på en dag. Var inte många minuter på stationen men ändå fick jag oskyldigt ducka för slag *ler*. 


Får så ont i hjärtat ibland, har varit så några månader nu. Hört det kan vara stress men så mycket jobbar jag ju inte. Gör ju massa roliga saker på min fritid så jag vet inte varför det gör så bövelen ont vid hjärtat.
Sitter nu på jobbet och har inget att göra och hjärtat svider... Är det spökena i min lilla hjärna som oroar?
Jaja någon dag går det la över.

Mycket saker får man höra på jobbet och dessa dagarna har inte varit ett undantag. Sitter just nu stationärt, kommer en person som har en släkting på företaget och undrar om denne släktingen jobbade den dagen. Ja det kunde ju inte jag svara på (finns ca 800 anställda). Sen frågade han om jag kunde köra honom hem (han kunde omöjligt undvika bommarna som jag måste sköta så fordon kommer in/inte in). När jag inte kunde det undrade han på fullt allvar om jag kunde låna honom 100 kr till cigg. Förvisso har man ett serviceyrke men låna pengar till främlingar gör jag inte, jag är snäll men inte såå snäll. Men visst, fråga kan man ju alltid :) Kul med optimistiska människor*hihi*.
Frågade om jag skulle försöka ringa till hans släkting men han bara gick...
En sak om han var diabetiker och behövde mat eller nåt. Men cigg behöver man då inte, abstinens kanske men han får inga sympatier från mig. Rökning förstör många, inte bara den som håller i ciggen och de som andas in det, utan anhöriga till rökare som kunde leva längre med sina barn/barnbarn men väljer giftet istället. 
När min kompis för några årsedan var mindreårig frågande hon om jag ville köpa ut men jag vägrade under de åren. Har aldrig köpt cigg och tänker aldrig göra det heller!   



Åå vad jag blev sugen på att springa bland höstlöven. Löven har blivit så fina nu men det går alldeles för snabbt innan de ligger marken. Borde sitta kvar tills snön kommer :)

En sak jag undrar över, hur sjutton lyckas man skära sig på en brödkniv? Den var vass iaf. Glad att nageln var där som stoppade kniven då man hade lite väl lång reaktionsförmåga. Blödde igenom massa papper innan man äntligen kunde sätta plåster. Borde sätta en KLANT-stämpel på min panna snart.  :)

Dagens låt :)

"Now I hope your chicken's
Raw inside"

Kommentarer:
Postat av: Sanna

Du har inte funderat på att försöka få tid hos en kurator? Man kan bära omkring på tung inre stress som man inte kan sätta fingret på själv. Man kan behöva hjälp att hitta orsaken av någon som kan analysera utifrån andra perspektiv än ens eget och som inte är allt för bekant med en.

Postat av: Moa-Hanna

Jag håller med Sanna lite där.

Eller en psykolog, en Shaman eller vad som helst.

Du kan inte gå omkring sådär, det är inte hälsosamt.

Säkert på att du inte "bara" är en hypokondriker?

Kram

2009-10-17 @ 12:23:57
Postat av: Brandkvinnan

Sanna: Jo ibland har jag funderat på det. Men jag vet att kan jag bara hålla mig frisk kommer jag må bättre både fysiskt och psykiskt.



Moa-Hanna: Jag är säker på att jag inte är hypokondriker då folk runtomkring hör att jag är täppt i bröstet. Hostar/harklar upp slem mer och mer så snart blir jag frisk igen :)

2009-10-17 @ 23:00:28
URL: http://brandkvinnan.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits