Hästen halkade omkull

Idag var det första gången jag skulle ut och rida på varmblodet själv. Ingen var hemma men jag hade fått all info jag behövde.
Ceasar var väldigt pigg att komma iväg så han ville inte stå still när jag ryktade honom. När han är klar och jag ska ta på mig hjälm, reflexväst och jacka så halkar han och sätter sig på baken och vidare över på sidan.
Var hårsmån från att bli sparkad då han fick hovarna mot min sida. Jag blev lite instängd mellan hovarna och prylar men när han låg still kunde jag gå runt.
Fick ta loss honom från grimskaften som var bundna på var sin sida av öppningen. Efter det kunde han resa sig upp. Blev ingen ridning utan han är nu öm på båda bakbenen och ett sår på benet. Verkar inte vara allvarligt men helt klart tråkigt.
Ringde ägaren direkt som kom och tittade på honom. 
Så jäkla typiskt. Men jag vet att jag gjorde inget fel för jag hade ställt honom där hans ägare bad mig ställa honom. Och nu var han väldigt ivrig att komma iväg. Men tur i oturen att det gick relativt bra. Jag blev inte sparkad och hästen fick inga stora skador (thank god for that). 


Och på lördag är det dax för rejvparty i Köpenhamn:
Sensation White. Har aldrig varit på sådant så det ska bli intressant och se om man gillar det. Känns som jag mer är där för laserstrålarna än för musiken :)
 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits