Blinkade på brandbilen

Hälsade på mitt gäng igår när de skulle till deras båt och jag jobbade. Sen på kvällen såg jag reflexerna på brandbilen.
Dagens tips: Hälsa inte med helljus till brandbilen då de blinkar tillbaka = blind :oD hihi
De hade ju rätt bra helljus om man säger så. Jag skrattade för mig själv hela kvällen sen. Vad hade jag väntat mig egentligen? :)



Har tränat fem pass denna veckan, känns toppen i kroppen. Gick på rullbandet i 8 grader i en kvart dock, utan vikter men jag är på gång iaf. Nu har jag varit frisk i tolv veckor! Har inte varit frisk så länge på ÅTTA år!


Ikväll ska jag på syrrans kräftskiva. Jag tycker inte om kräftor men blir grillning för min del. Ska bli skoj, med lekar och trevligt umgänge. Umgänge får man inte för mycket av som väktare (och singel).

I torsdags dammsög jag lägenheten, diskade och körde sen hemhem för att hjälpa till med maten då mamsen jobbat hela dagen. Var så skitigt på golvet så jag tog dammsugan där med. Man får sina ryck ibland och då får man passa på :)
Igår körde jag till syrran och vi försökte hänga upp tyg i taket i uterummet (till dagens fest) men tyget var för kort så vi hann inte göra det klart. Ska dit nu och fortsätta.

Dagens låt:
Tim McGraw - You Turn Me On

"Fixin up
That old rusted up
pick-up truck"  :)

Kommentarer:
Postat av: Arne Ström

Är det så smart att blända utryckningsfordon med helljuset?

Omoget beteende.

Och att sen sitta och skratta åt det på kvällen...jösses. Hur gammal är du egentligen!? 12år?

2009-09-12 @ 12:17:29
Postat av: Brandkvinnan

Arne: Det var ljust runt omkring och om nu någon skulle blivit bländad var det jag och så farligt var det inte. Det var inte mitt i skogen precis! Mina mesiga lyse är inte mycket för världen. Jag hade inte på dom i tio sekunder som du verkar tro utan bara en touch.

Det jag skrattade åt var att de hann uppfatta det och toucha med helljusena tillbaka.

Och självklart var dom inte på utryckning!



Ta inte allt så j*vla ordagrant. Jag log en stund efteråt för att jag hälsat på mitt gäng som betyder väldigt mycket för mig. När jag tänker på dom ler jag. Okej?? Så förlåt jag skulle skriva LOG istället för skratta.

Om du nu retar dig så behöver du väl inte läsa min blogg?

Postat av: Mia

Nu kanske Arne överdrev lite men ja förstår va han menar. Du kanske inte bländade dem men du gör en ganska stor grej av att de blinkade tillbaka.

Jag har läst bloggen ibland och förstått att du e prao där så du känner ju dem lite.

Sen är det lite onödigt att svära och bli sur. Alla har väl rätt till en åsikt eller?

ha det fint

2009-09-12 @ 20:49:47
Postat av: Brandkvinnan

Mia: Det hade inte blivit en stor grej om inte någon hade påpekat det. Nämnde det i inlägget för att jag just då inte hade något jätteviktigt att skriva om.

Ja jag har varit där i 6 ½ år så jag känner dom väldigt väl.

Det kanske ser onödigt ut att svära men ibland blir man för trött på alla som ska reta sig för minsta lilla.

Visst får folk säga sina åsikter men jag vet hur mycket skit man har fått och blivit ifrågasatt bara för att man är tjej och vill bli brandman. Ni kanske inte tycker det har något att göra på hans kommentarer men många bäckar små.

Skrev ett inlägg i en tidning häromdagen som hade med rtj att göra. Skriv under med mitt namn och givetvis var det en karl som skulle ifrågasätta mitt kunnande. Men sen skrev en med signaturen brandman att jag hade rätt. Så det är oftast icke brandmän som ska försöka trycka ner en (inte bara detta inlägget och denna bloggen). Jag har velat bli brandman i tio år så jag vet vad jag pratar om.



Och visst alla kan givetvis inte hålla med mig på bloggen. Ibland skriver man inte tydligt och folk missuppfattar mig. Försöker hålla bloggen på en lättsamt nivå så ibland kanske man flyter ut för mycket.

Men ibland undrar man varför de läser min blogg om de retar sig på den/mig. Det finns tusentals andra man kan läsa och tur e väl det :)

2009-09-13 @ 13:20:22
URL: http://brandkvinnan.blogg.se/
Postat av: Mia

Klarar man att jobba som brandman som tjej ska man ju göra det.

vad är det som hindrar dig då?

jag hade aldrig klarat det tror jag.

2009-09-13 @ 22:05:22
Postat av: Brandkvinnan

Ville bli brandman i femman så jag har fått gå klart skolan. Direkt efter skolan kom jag in på SMO.

Det som har hindrat mig är att jag under åtta år blivit sjuk rätt ofta. Så det man hunnit bygga upp försvinner igen.

Ungefär vart sjätte vecka fick jag feber i flera dagar. För tolv veckor sedan kom äntligen läkarna fram till anledningen. Allergi. Så nu tar jag ett piller om dagen och har varit frisk i tolv veckor vilket jag inte har varit på åtta år!

Så det är nu man kan börja sikta på att söka till en tjänst :)

2009-09-13 @ 23:01:00
URL: http://brandkvinnan.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits