Gott Nytt År!

Sista dagen detta året, så skööönt! Nåsta år kan bara bli bättre!

Jag har kommit fram till att gå utbildningen :) När jag tog beslutet så kändes det så rätt. Jag blev så glad och längtar till någonting. Var länge sedan man såg fram emot något överhuvudtaget.
Självklart är det några som inte förstår varför jag går en "onödig" utbildning och inte sattsar på heltidsjobb och tjänar massa pengar istället.
Men jag tycker att ingen kunskap och utbildning är onödig. Och jag har den sista tiden insett att man blir inte lyckligare med massa pengar på banken. Självklart underlättar det men just nu så prioriterar jag att bli glad, känna meningen med livet än att samla ihop en massa pengar.
Har sista tiden varit negativ, pessimistisk och jädrigt bitter. Men nu håller jag på att vända till att vara positiv och optimist!

This is my life!

Året har mer eller mindre sprungit förbi mig. Lovade nyss att inte vara så negativ längre men helt ärligt har det här året varit det värsta hittintills.
Hjärnskakning, inflammation i 11 månader, skitsnack, farbror dog, farmor dog, bråk, blindtarmsoperation.

Men självklart har det varit flera ljusa stunder däremellan oxå. Kavalleriet, hästar, systersonen ett år äldre, vänner, kollegor, firmafester, kom in på en drömutbildning och bäst var helt klart USA!!

Har alltid planerat mitt liv och nu det sista året har det varit jobbigt att inte veta vad som händer i framtiden. Bröstet har ju hindrat massa planer. Brandman, jobba på ranch i USA m.m. Kanske det blir så i framtiden. Är ju så mycket man vill göra, helst på en gång. Får lära mig att allt tar sin tid.

2010 summeras med ordet tålamod!!

Önskar ni som orkat med mig och min blogg ett gott nytt år!! :)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits