Vilken väg ska jag ta?

Bröstet är mycket bättre, kan köra bil utan att det gör ont. Red igår och Nisse var jättepigg så jag fick bara lite ont. Men det gick bra. Känns härligt att vara uppe på hästryggen igen. Där får man lite glädje i livet.

Har sökt en hästutbildning på komvux på 32 v med start i slutet av Januari. Min kommun godkände att betala, sen väntade jag på antagningsbesked då det är mååånga som söker den då det är andra gången den startar.
Jag kom in!!
Men tusen tankar har farit runt i huvet. Bröstet... Det är mycket teori men även massa praktiska moment. Dock kommer nog inte vara monotont så mycket, det är ju då jag får ont. Men kommer bröstet bli värre? Eller bättre då jag gör massa olika rörelser och inte samma som på jobbet hela tiden.
Det finns två "läger" bland mina vänner. Några säger att jag ska tacka nej för bröstets skull. Andra säger ja för att dom vet att jag behöver den här utbildningen. För att utvecklas, finna glädje och få tillbaka livslusten igen.

Tackar jag nej vet jag att jag kommer bli så oerhört ledsen. Jag kan inte fortsätta så som jag har det nu.
Tackar jag ja finns det risk att jag någon gång kanske måste ge upp för bröstet. Risken är att jag biter ihop och förvärrar bröstet. Avbryter jag kursen kommer jag bli ännu mer besviken då jag aldrig brukar ge upp.

Ekonomiskt sett är det ju självklart bättre att jobba. Men å andra sidan har jag den sista tiden insett att pengar och materiella ting är inte allt. Psykiskt och fysiskt välbefinnande måste gå före.

Ska man följa hjärtat eller hjärnan?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits