Jobb

I lördags kväll körde pappa hem mig. Borta bra men hemma bäst. Trodde inte jag skulle komma upp ur sängen i söndags men med lite vilja så gick det.

Läkaren sa att fem vildodagar behövdes max. Jag tyckte att tre räckte så jag jobbade igår. Satt bara vid röntgen. Okej jag fick resa mig några ggr och samla lådor och putta väskor. Var kanske inte så smart för ont gjorde det. Försökte göra inneronden men mina kollegor stoppade mig.
Sen blev det inte bättre att man har så härliga och roliga kollegor så man måste skratta trots att det gör sååå ont :D
Hicka fick jag oxå, inte skönt det heller. Hehe...

Men idag är det lite bättre. Skönt att ha en smärta som avtar ju längre tid det går...
Blir jobb idag med.


Dagens låt

Kommentarer:
Postat av: cherie

Hej Emelie



Jag jobbar med ett teveprogram och skulle gärna vilja komma i kontakt med dig.

Kontakta gärna mig på
[email protected]



Med vänlig hälsning

2010-11-30 @ 15:46:21
Postat av: Anonym

Hej!



Jag förstod att du var utbildad brandman. Har går SMO utbildningen nu, och har en fråga till dig. Har du några tips om hur man ska klara 5,6:an? Jag har gjort det tidigare men nu har det helt "låst" sig i huvudet och jag klarar det inte längre. Jag ska börja söka jobb nu och behöver intyg på att jag klarar det just därför går det inte. Hur har det varit för dig?

2010-12-02 @ 18:01:08
Postat av: Brandkvinnan

Cherie: Har skickat på mejl.



Är tyvärr inte den rätte att fråga om 5.6an. Jag har alltid haft den oturen att bli sjuk så fort man började få upp konditionen så att man fick börja om på nytt gång på gång.

Och nu har jag inflammation vid bröstkorgen i snart ett år så det är träningsförbud.

Jag fick tipset av en som är expert på mental träning att skriva ned hela testet. Tex att nu har jag gått 6 min och jag är fortfarande pigg i benen. Sen skriver man att man klarade det. Den texten läser man flera ggr per dag och ser framför sig att man klarar hela testet.

För det är huvudet som hindrar en från att klara det.

Har själv fått panik inför varje sökomgång att det har gått åt pipsvängen. I stort sett varje gång tränade man och stressade upp sig att det slutade att man blev sjuk några dagar innan test.

Bara någon månad innan jag fick inflammationen testade jag testet utan att knappt ha tränat och det gick bättre än väntat! Som sagt, det sitter i huvet :)

Så mitt tips är: mental träning :)

Lycka till!

Emelie

2010-12-20 @ 20:45:56

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits