Opererat bort blindtarmen

Hade haft ont i magen sen onsdags och blev värre och värre. Familjen tyckte jag skulle ringa sjukvårdsrådgivningen för jag kunde varken sitta, ligga eller gå riktigt utan att det gjorde ont. Men jag envisades med att det måste vara gaser då jag druckit mycket kolsyra (har haft problem med det förut).

Körde igår eftermiddag till mina föräldrars hus för att ta microlax men det hjälpte inte.
När pappa kom hem blev han väldigt orolig över mitt skick. Hade ont som *pip*. Jag fick iväg honom att köpa filmjölk och proviva samtidigt som jag åt katrinblommon.
Nu var det fler bekanta som oroade sig att det var blindtarmen. Eftersom jag nu hade så ont ringde jag till sjukvårdsrådgivningen.
Dom sa att jag skulle åka in till akuten direkt och de skulle ringa och säga jag var på väg.
Klockan var halv sju på kvällen då vi kom in. Tog minst en timme innan vi kom in till ett rum. Jag trodde jag skulle svimma i väntrummet men jag klarade det. Läkaren fick höra alla symtom och tryckte lite på magen. På ett ställe höll han ned fingret och frågade vart det gjorde ont. Där nere till höger förstårs. Sen släppte han fort så det gjorde så ont!! Jupp det var blindtarmen.
Försökte fråga om det var gaser då jag druckit mycket kolsyra. Han bara skakade på huvet. Nej det var blindtarmen. Efter lite väntande och provtagning fick jag duscha mig ren. Ringen jag tagit i örat fick jag ta bort så det har växt igen. Kunde stå rätt hyfsat utan att det gjorde ont i duschen så jag sa till sköterskan att det kanske inte är blindtarmen. Hon klappade mig på armen, jo det är det nog.
Så det var inte mycket att be för. Vid tio-tiden sövde dom ned mig.

Läkaren sa idag att det såg rätt rörigt ut och det var precis så att dom klarade av att göra en titthålsoperation. Nu har jag två plåster vid troskanten och en under naveln. Hoppas det inte kommer synas så mycket :(

Skrevs ut vid tio-tiden. Är hos mina föräldrar men dom jobbar just nu. Fy fan vad jag har ont. Magen är riktigt svullen. Blindtarmen var tydligt påverkad men såg inte ut som alla andra blindtarmar så de skulle testa den så det inte var cancer el dylik. =(

Så just nu är livet lite jobbigt. Farmor dog ju i onsdags och jag får fortfarande lite ont i bröstet när jag jobbar. Och så detta.

Kommentarer:
Postat av: Sanna

Krya på dig!

Postat av: Brandkvinnan

Tack :)

2010-11-16 @ 20:15:00

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits