Vattenkanoner och motorsprutor

Idag har vi haft väldigt kul :o) Dock tycker jag lite synd om han som åkte ner i vattengropen när vi skulle spruta lite vatten utan strålrör. Men det såg rätt skoj ut när alla flydde och han råkade spruta på alla och så så man strålen rätt upp och han försvann i gropen. Tur att han inte skadade sig :o)
Så gruppen fick sig ett gott skratt idag.

Vi skulle testa motorsprutor och vattenkanoner. Var skoj, fast vi blev "lite" blöta *thihi*.
Om mamma klagar för att man sätter sig på en häst så såg hon mig inte klättra stege idag. Skulle upp på balkongen för att hjälpa H så jag gick upp för stegen och ställde mig på räcket och hoppade ner fem meter ovanför mark. Det om något kan ju gå illa? Men nej, hästar är de farligaste djuren som finns... (Ibland iaf).
Men innan vi börjar spruta vatten med strålröret förankrade vi oss.

Gick bra att klättra i stege, kom ihåg de tips brandmästaren gav mig hur man klättrar i stege. Vid det tillfället på
dessa bilderna.


Idag när jag vaknade kändes det om att man var bakis, men det var ju smällen för landningen igår...
Lite stel i nacken, träningsvärk och blåmärken här och där. Annars är de helt ok :o) Jag bara skrattar för morgondagen, andra dagen ska ju vara värst...

Vi är lediga på fredag. En frivillig lektion där brandfolk från Göteborg berättar om sina intagningar där uppe. Inget jag är intresserad av :o)
Jag vet redan var jag vill jobba =o)

Nähe ska plugga och sen packa för hemfärden...

Kommentarer:
Postat av: Maria

Hejsan!

Bra att du inte slog dig mer ;-) Nu har du bara 98 gånger kvar att ramla av på, sedan är du en fullfjädrad ryttare. Nästa häst blir oxå en gammal fälttävlanshäst, på sin tid en av Sveriges bästa hästar! Gick i landslaget och reds i de högsta klasserna man kan gå. Det blir något att berätta om... Sköt om dig!

2007-03-03 @ 22:14:18
Postat av: Brandkvinnan

Hej Maria!
Tack för senast!
Haha jo man har några ggr kvar ;o)
Gulp, får se om man vågar sätta sig på hästen :o)
Inga föl än?
Detsamma!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits